Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 794 ggr
[AnimalLover1]
0

Depression..

Hade just läst på kaninmagazinet om depression och skadebeteende, blev verkligen ledsen… Några har väl läst mitt inlägg om den nya buren, att hon bara sitter i ett hörn. Vill verkligen inte att hon är deprimerad, mitt hjärta skulle krossas om hon började skada sig själv… Hon har en stor bur, hon fick ju en större men hon sitter oftast bara i ett hörn, hon har ett gömhus. Hon äter inte maten som står uppepå bohusets tak:'( Hon känner sig väl antagligen osäker på den nya buren, hoppas verkligen att otryggheten lägger sig. Hur ska jag mer inreda det för att det ska bli mysigare eller kännas säkrare för henne? Förlåt om jag är tjatig men är verkligen orolig, kommer hon kunna klara sig om hon inte äter under natten? Om hon fortsätter vara så "deppig"/ledsen, tror ni hon skulle bli glad om hon fick en ny vän? Som vi kanske ska skaffa. Hoppas verkligen att hon blir sitt vanliga jag igen när hon har bott in sig lite mer.

Ninwe
0

Vet du att hon kommer upp på huset? Och vet hon själv om att maten finns där? :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

ratuoi
0

Jag läste din andra tråd och det låter ju som att det eventuellt skulle kunna vara förstoppning det rör sig om.

Vore det nu depression så tror jag att det vore en bra idé att skaffa en kaninkompis åt henne.

Hoppas det löser sig för dig. Jättetråkigt om det nu vore depression :(

Medarbetare på Social fobi iFokus

[AnimalLover1]
0

Hoppas det inte är något av de.. :'( Jag tror hon vet att maten finns där, är inte riktigt säker, jag brukar bära upp henne och klappar henne en lång tid för att hon ska stanna och äta men sen efter ett tag vill hon hoppa ner igen, ibland hoppar hon upp, har inget o göra där uppe, hoppar ner igen men i hennes gamla bur satt hon där liksom 24 7 sålänge hon inte skulle gå på toa eller rastas. Under natten TROR jag att hon suttit där nere i hörnet igen, för det gör hon nu, hon är blöt av regnet och hon har knappt ätit moroten som jag la precis framför henne då igår kväll.. :'(

Melao
0

Eftersom det kommit så plötsligt tror jag inte att det handlar om en depression, snarare att din kanin är sjuk och behöver komma till en veterinär. Symptomen tyder på förstoppning, men det är omöjligt att säga säkert.

Oho för att satsa det sista på mirakel!

Viilmaa
0

Råder dig att åka in till veterinären så fort som möjligt!! Hade en som dog i trumsjuka förförra veckan, dock hade hon diaree också men det låter som samma symptom!

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner