Bråk, när är det nog?
Har skrivit om detta tidigare, men är så villrådd…
Elton och Adora bor tillsammans, Elton är fyra år och Adora 7 månader.
Elton har attackerat Adora ett antal gånger, jagat och bitit henne så tussar flygit… Mest när han får syn på någon av de andra kaninerna vi har…
De sitter varje morgon tätt intill varandra, och putsar även varandra ibland, men igår kväll när det var dags för mat, jagade Elton iväg Adora och slet loss en del päls från henne…
Adora ser så ledsen och spak ut där hon sitter i ett hörn efter dessa bråk.
Vet inte vad jag ska göra? 😕
Nästan alla par som säts ihop gruffar lite, men om de slåss vid matning kanske du ska ta isär dem?
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
De har bott ihop några månader nu, men första tiden bråkade de inte alls…
Min dotter påpekade igår att Adora nog inte trivs längre, och det kanske ligger något i det…
Jag är nu inne på att ta isär dem, tyvärr… När hon blir biten och bortjagad vid maten.
Elton bet även sin förra burkompis ibland, kanske han inte trivs med andra kaniner? Han bodde ensam tills han kastrerades vid 3 års ålder.
#3 Vissa kaniner går inte alls ihop med andra, jag har en hare som totalt hatar fysisk kontakt med andra kaniner, så hon bor själv och kan se sin burgranne(men inte röra).
3 av mina lejon älskar sällskap av andra kaniner & dem funkar toppen med nästan vilken kanin som helst, så det är ju individuellt.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube