Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 677 ggr
00eme05
1

Honor träffas?

Hej! Om man vill att två honor som inte träffats förut kunna vara tillsammans utan slagsmål? Förstår att första gången ska vara bur mot bur men sen? Vad ska man göra för att vara 100% säker att de inte kommer slåss eller liknande? Målet ska vara att kunna ha dem i varsitt kaninkoppel =)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Svado
0

Vet inte om jag tycker det där med att ha två honor i varsin bur intill varann är så bra…

Så hade jag förut när jag hade en till hona och det gick inte, de stod på varsin sida av gallret o morrade åt varann o försökte bitas så det var nog mer stressande.

Ta in dom o ha dom ihop i soffan o kela me dom bägge en stund varje kväll, det har jag gjort och då funkade det mkt bättre sen.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

[AnimalLover1]
0

Låt de träffas på neutral mark där ingen märkt revir, sen kommer de säkert att bråka, sära inte på de när de gör det, de gör bara upp rangordningen om vem som ska bestämma, de kommer troligen sluta efter ett tag då en kommer att ge upp :) Du kan läsa här mer om det här :) http://kaninmagazinet.se/2013/september/att-satta-ihop-kaniner.html

[neptunens]
5

Tror inte att du kan hitta något sätt att få ihop dem där det är 100% riskfritt för slagsmål. Är det inte meningen att kaninerna ska bo ihop sedan så låt bli att låta de träffas då de kommer bli samma sak varje gång ni håller på och särar och sätter ihop dem under koppelpromenaderna. Onödiga risker i mina ögon.