Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 607 ggr
twinnie
0

Arg!

Myran är världens mysigaste och trevligaste. pussgurka och mammagris ;P Hon brukar hoppa upp på mig och bara slicka mig i hela ansiktet, slutar inte förrens jag tar bort henne ^^

Men mot Bella är hon så himla elak! De har inte fått träffas "på riktigt" utan bara genom gallret. Men sårfort Myran ser Bella ute i hagen (som ligger intill hennes bur) kastar hon sig mot gallret och biter, fräser och försöker gräva sig ut genom själva gallret! Och hon slutar inte förrens jag släppt in Bella i sin bur, så hon slipper se henne ^^

Kan det blir bättre mellan dem? Jag & min kompis har försökt få dem att nosa lugnt på varandra, men Myran fräser till, och då har vi särat dem.

Skulle vara så skönt om de kom överrens så jag kan ja en stor Hage, istället för två små.

Keligast
0

Så är min väns kanin med mot Albin. Det är nog hennes revir tänker Myran. Hoppas det löser sig!

Moonstrike
0

Det låter lite som Rufsan när vi hade skaffat Jenny. Jag försökte bara få Rufsan att sluta (det va hon som va ute i hagen) jgenom att säga till henne eller lyfta undan henne. Men det funkade ju inte så jätte bra.
Hur länge har du haft den nyaste kaninen?
Jag tror att det är lite av en vane sak. Rufsan va ju van att hennes syster va i den buren (den bästa buren eftersom att Rufsan va den "elaka"), men istället va det en pytteliten osmart kaninunge, som dessutom fick all uppmärksamhet!!
Jag gjorde väll inte så mkt för att hon skulle sluta. Men en kväll hade jag glömt att "låsa" hennes främre burlucka. Så nån gång hade hon (troligtvis råkat) putta upp den och sen hoppat ut. Sen hade luckan blåst igen, så hon va tvungen att va ute i hagen hela natten. Efter den dagen har hon inte bråkat så mkt med Jenny, bara lite grann ibland. Så jag tror att "olyckan" hjälpte lite ;)

[Niike]
0

Om man släpper ihop dem kan de börja slåss, men det gör de ju för att visa vem som bestämmer. Ofta ger sig ju en av dem men det är olika hur lång tid det tar. Tyvärr kan det bli skador om ingen vill ge sig.

Hur gamla är båda nu?

Tina-A
0

Tyvärr är det inte alltid så lätt att få två honor att samsas..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

annaforsgren
0

du kan låta dom träffas på en plats dom aldrig vart på. och ha burarna nära varann så dom helatiden ser varann, har du flyttbara burar så kan man ha burarna 5 meter ifrån varann ibörjan, sedan ta dom närmare o närmare varanndra efter varje vecka som går, men så att dom kan se varanndra genom gallret. Fast du bor kannske i lägenhet så det inte funkar?

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

KajsaM
0

Myran skyddar sitt revir skulle jag tro, Lycka till!^:)

twinnie
0

Myran är 3 månader, Bella är 2½.

Förstår att Myran vill skydda sitt revir, men finns det något man kan göra? För det underlättar ju massor! Kan ha dem tilssammans i hagen när jag städar burarna så går det fortare. Då kan jag ta båda burarna på en och samma gång lixom ^^

Sen är det trevligare med 1 stor Hage, än 2 små.. Och båda två är världens socialaste och det skulle vara super om de kunde vara tillsammans i hagen när jag är i skolan eller när jag jobbar! Det är sjukt hur glada de blir när jag kommer hem ^^ Båda står på baktassarna och nästan skriker xD Spec. Myran då ^^

Men jag får försöka vänja dem vid varandra genom att ha burarna vid varann!

Keligast
0

#7 Aww söta Myran :D

KajsaM
0

Jag skulle börja med att stor skura burarna, hagen, toalätterna ja allt som bara gick. Så det varken luktar Myran eller Bella. Och gärna byta sakera i hagen osv. Så det blir som helt nytt för båda.

Sedan kan du ju pröva stoppa Myran i Bellas bur och tvärtom så dom får känna varandrar revir. :)

KvirrZ
0

#9 Precis vad jag tänkte på, att stoppa in dom i varandras burar så de känner varandras dofter mm

- Mvh Emma

myriis
0

Sådär gör Roxy också mot andra kaniner, så hon får helt enkelt bo ensam och vara själv i Hage. Inget mer med det..

twinnie
0

Okej ^^ Tyckte bara det var smart att fråga innan jag drog förhastade slutsatser.

myriis
0

Roxy mådde dock jättebra när hon bodde med Mac ;P Men hon är agressiv mot honor och kastrerade hanar, så det blir liite svårt ^^

flisan93
0

så tråkigt att det blir så:/ det går nog att fixa men du borde vara försiktig så dom inte gör illa varran