Kanin som bits / nafsar
Dvv 1,5 år kastrerad som sista veckan biter både i och utanför buren på både maken och båda barnen. Är det hormonellt vårkänslor frustration? Ska jag ägna honom mer tid eller backa?
hej jag har läst i en kanin bok att när en kanin bits försöker dom att säga flyta på dig då brukar dom vara lite sura också
Har han möjligtvis blivit tappad eller liknande så att han kan ha skadat sig och att han säger ifrån för att han har ont? Hur länge har han varit kastrerad? Har något ändrats i hans miljö?
Det kan vara olika, vi har tex en kanin som nafsar/biter om man inte är snabb nog att klappa honom 🤔
Men jag skulle först och främst kolla upp så han inte har ont
l'm back
Min hona är ocksä sån när man går i koppel med henne, då hon vänder sig om knorraroch försöker bita mig i foten… Vet inte vad de betyder
Det ena miljöombytet var att vi åkte iväg och klippte klorna. Ikväll har han varit jättekliv och inte nafsat alls. Verkar inte ha ont,men ständigt hungrig . Kanske pga han fäller päls igen. Blev kastrerad för drygt 1 år sedan.
Kollat så att alla klorna ser ok ut? Kan hända när man klipper med dåliga saxar att saxen viker sig när den klipper och klon inte går av vilket säkert kan leda till smärta på kaninen. Lyckades själv göra detta på min kanin, dock åkte hela klon av. Så känn lite på tassarna och se ifall han reagerar.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson