Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 285 ggr
pylabruna
0

Färg?

Vet att isabell bör paras med t ex Madagaskar för att få beiga ungar. Vad skulle det bli om man istället parar med brun sobelsiames eller schwartsgrannen?

Peak303
0

Isabella är en färg där både blå och gul är synliga. Madagaskar är enbart gul. Beige har blå, brun och gul synliga. Och för att de olika färgerna synliga krävs det alltså dubbel uppsättning. 

Schwartsgrannen är en gul chinchilla, dvs det blir viltgul. (om jag inte är helt fel på det.)
Zobelsiames brun vet jag faktiskt inte då zobelsiames är en gul färg, vilket innebär att det bara ska kunna bli gult.

Men eftersom du inte sagt färgerna på föräldrarna så är det omöjligt att säga vad det egentligen blir.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

pylabruna
0

Vet inte färgerna på isabellans föräldrar så det går inte. Men funderar på att köpa en hona, antingen Madagaskar eller sobelsiames eller schwartsgrannen o ta en hobbykull kanske. Kanske brun sobelsiames är ett säkrare val om jag inte väljer Madagaskar.

Peak303
0

#2: Vad kommer du ha som mål med kullen?
För beror ju på vad du vill ha för färger. och har du ingen härstamning på din isabella så tycker jag inte att du ska ta någon kull efter den just med tanke på alla risker med sjukdomar mm.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

pylabruna
0

Bara en idé, man längtar efter lite smått ibland. Men du har nog rätt:)