Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 571 ggr
[Linneamattiasson95]
0

Fundering

Vet att man ska köpa från uppföddare men letat som en tok och inte hittat någon uppfödare i Skåne ! Bara långt upp i landet . Ska antagligen åka till Gotland för och hämta hem en , men de går ju inte och göra så långa bilfärder , hela tiden för jag kommer ju vilja ha fler kaniner….

[neptunens]
2

Den finns hur många uppfödare som helst i skåne och i närheten. Frågar man dessutom uppfödaren lite snällt om hen vet någon som ska åt ens håll så brukar det gå lätt att lösa transport..

Lexie82
0

Hur menar du nu med att du kommer vilja ha fler kaniner? I något speciellt syfte eller som sällskap?

[Linneamattiasson95]
0

Vilka finns då i Skåne ?? Någon du kan rekommendera ? För jag har letar men inte hittat någon ! Inte nån som känns "rätt " iaf. Jag vet inte ännu vad jag just specifikt vill ha fler kaniner till beror på vilket intresse som infinner sig framöver :)

Lexie82
0

#3 Ja, men om du inte ens vet OM du kommer vilja ha fler kaniner så finns ju chansen att du till nästa vända hittar nånting närmare än Gotland =)

farvendal
0

https://mapsengine.google.com/map/u/0/edit?mid=zaCipB3cGAck.kUi8VUp0HdJg kolla där:) är nog inte ens hälften av de som finns men några iallafall

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Linneamattiasson95]
0

Jag ska ha fler kaniner ….. Men vet inte om jag vill ha kelkanin, Avel , hoppning eller utställning . Tack för tipset :) ska kolla

petterssonP
0

Ska du ha till Avel eller sälja så behövs tillstånd om det är mer än 6 kaniner per år..

petterssonP
0

Med sälja menar jag om deg är typ en hobbyuppfödning, har man mer än 6kaniner som man säljer hela tiden eller avlsr , så behövs i regel ett tillstånd, (jordbruksverket eller länsstyrelsen, kom inte ihåg vilken) dt gäller om du håller, utfodrar, säljer mer än 6kaniner per år, ska du bara ha dom till dig själv som en liten hobby och inte sälja och tjäna pengar, såkan man ha hur många som helst, iallafall vad det står på jjordbruksverkets sida samt vad dom sa i mejlkontakten

Sixtenblixten
1

Jag föder upp i Skåne har en uppfödare 1,5 km från mig med super fina dvv vet ganska många i Helsingborgs området ovh har även en till uppfödare av hermeliner och fler raser i byn bredvid ! Så visst har vi MÅNGA uppfödare i Skåne!

Peak303
0

Här i Skåne finns det otroligt många uppfödare. Både hoppare, utställare och keluppfödare. Gäller väl bara att leta på rätt ställe. Föder själv upp både hoppare och dvärgvädurar för utställning. 

Vad är det för kaniner du är ute efter? 
Någon speciell ras? Inriktning?

Finns det inte hos någon av de/oss som skriver här så kan vi säkerligen rekommendera alla möjliga uppfödare i dessa trakter. 

www.snowflakeskaniner.weebly.com
Jag finns i Helsingborg.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Sixtenblixten
1

Malin har jätte fina kaniner ! Även Ida http://ovarpskaniner.weebly.com Vad söker du ? Jag har fransk vädur och ibland även blandisar dvv/lejonhuvad kanin! Www.flaffys.se