Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 767 ggr
[AnimalLover1]
0

Kanintårta, ideér?

Ska göra en tårta till Skutti nu för hon fyller år, alltså en sån jätteliten då och har ni tips? på hur den ska se ut och vad man kan ha i? Har hittat lite inspiration men vad tycker ni?:)

[[tjattehonung]]
0

Tass! Mina kaniner fyller också år snart :)

hannis :)
0

man kan ju baka en deg av sånadär "kaninkex" och dekorera lite fint med typ moröötter och gräs eller nåt sånt, ska se om jag hittar en länk till kaninkex receptet :)

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

Svado
1

Exempelvis kan du ju skära morötter på längden så de blir som långa stavar o använda dom som kant runt, och inne i kan du ju lägga hackade jordgubbar, gurkbitar, äpplen eller ja, vad som helst som din kanin är riktigt riktigt kär i.

Sen kan du ju självklart garnera uppepå med andra grönsaker, och knyta ett snöre av gräs eller något annat gott ätbart runt morötterna på utsidan så det håller ihop.

Saker som mina kaniner är galet kära i är:

Persilja, groddar, jordgubbar, russin, gurka, knäckebröd (havreknäcke älskar mina mest) ja typ sådana saker :)

Som förslag.

Om du hajjar hur jag menar?

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

hannis :)
0

om du söker på "knapriga kaninkex" hittar du länken högst upp ;)

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

Sparkle
0

När vi gjorde en tårta hade vi en brödbit, rev morötter och blandade med kex som marsipan på. Dekorerade med pellets :)

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

HästKanin
0

Gör en äppeltårta! Så här gör du: Dela ett rött äpple på mitten. Ta en av delarna och gröp ur så att kanten blir lagom tjock. Riv morötter på ett grövre rivjärn och lägg i en skål. Blanda i andra goda saker t ex. Maskrosblad, gräs, grönsaker etc. Lägg i äpplet. Om du vill att tårtan ska stå bättre kan du skära av en liten bit på botten av äpplet så att undersidan blir lite platt. Jättegott, säger mina kaniner!

gabriella mosbach
0

du kan ju ta ett helt knäckebröd och sedan lägga på olika grönsaker som din kanin gillar. Det kanske blir för mycket för en kanin:) jag har gjort en sån tårta när min kanin fyllde men då var det fler kaniner och jag tror inte  åt upp hela tårtan.