Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mÄste-skriva-av-mig
LĂ€st 690 ggr
SmillaM
0

Vitsippan har rymt!!! D-':

😭Nu ska jag berĂ€tta hela hĂ€ndelsen.

Imorse runt kl 7 gick jag upp och slĂ€ppte ut kaninERNA i hagen (10 kompostgaller ihopsatt med buren) jag gjorde misstaget att gĂ„ dĂ€rifrĂ„n. Jag har kunnat vart i skolan medans kaninerna har vart i hagen. 

Sen gick jag ut för att ge dem pellets, dÄ var Vitsippan borta.

Jag vet att dem har försökt ta sig ut genom att lyfta pĂ„ kompostgallret, men det har bara vart en halv decimeter ungefĂ€r, jag jag har struntat i det. 

Jag om familjen har vart ute hela morgonen och letat efter henne, men inte hittat henne. Har Àven provat att gÄ ut med Bobo för att locka fram henne. Men inget har tyvÀrr gett resultat :(

HjĂ€lp vad ska jag göra? Egentligen skulle Bobo sĂ€ljas imorgon för att jag ville ta en kull pĂ„ Vitsippan. (Ă€ndrade mig frĂ„n Bobo till Vitsippan för nĂ„gon dag sedan /ni kan lĂ€sa om det i en annan trĂ„d) 

Jag vill verkligen att hon ska komma hem đŸ˜­

Aktiv pÄ kanin.ifokus.se

[Seaside]
0

Himla trĂ„kigt! Är hon mĂ€rkt pĂ„ nĂ„got sĂ€tt tex chip eller tatuering i örat? Vet dina ev. grannar om att du saknar en kanin - hon kanske trots allt stannar i nĂ€rheten. SĂ€tt upp lappar och efterlys henne. Och som du sĂ€kert fortfarande gör fortsĂ€tt leta.

Hoppas verkligen att hon Äterfinns snart!

SmillaM
0

#1 ska gÄ runt och sÀga till grannarna. Det kÀnns som att hon borde komma tillbaks, för att nÀr jag har gÄtt ut i sele med henne har hon gÄtt tillbaka hem nÀr hon Àr hungrig

Aktiv pÄ kanin.ifokus.se

VildaVittra
2

Du kĂ€nner inte nĂ„gon som har en snĂ€ll hund som gillar att spĂ„ra? Men snĂ€ll menar jag som inte har en helt galen jaktlust. 

Hundar mÀrker Àven djur som sitter och trycker.

Hur förberedd Àr du egentligen för krig, arbetslöshet, brÀnder eller sjukdom? LÀs mer pÄ Prepping iFokus

petterssonP
1

Kaniner hĂ„ller sig i nĂ€rheten om dom har rymt. Mina rymde ofta. Är hon inte i nĂ€rheten , sĂ„ kanske nĂ„gon har tagit henne? För en kanin vet var dom fĂ„r mat och vatten samt trivs eller har skydd. Rymde hon sĂ„ Ă€r hon alltid i nĂ€rheten :) du fĂ„r nog tag pĂ„ henne ska du se

SmillaM
0

#3 tyvÀrr nej :(

Aktiv pÄ kanin.ifokus.se

SmillaM
0

#4 tack, jag la ut transportburen full med en massa pellets pÄ tomten, vÀntar bara pÄ att nÄgon ska krypa in :(

Aktiv pÄ kanin.ifokus.se

tlover
1

har du kollat i mörka dolda utrymmen, tex under verandor eller liknande. Dit rymmer oftast kaniner.

Finns det nÄn som kanske har en levande fÄngst fÀlla i nÀrheten eller nÄn som kan bygga en?

Eftersom det Àr en hona blir det oftast lite klurigare att fÄ tag i henne (hanar söker sig till honorna, i alla fall om dom Àr okasterade.) men stÀll upp buren med nÄtt gott i buren och hÄll koll sÄ kan du fÄ tag i henne pÄ det sÀttet.

du kan ju ocksÄ be grannarna att hÄlla inne katter och hundar medan hon Àr borta.

l'm back

petterssonP
0

Jag bor pÄ landet med skog direkt bakom huset sÄ kaninerna sprang aldrig dit, för dom kÀnde sig trygga nÀra sitt hem :) det du kan göra, om du bor nÀra skog, gÄ tyst i skogen och kika, jag vet inte om hon kan vara dÀr, men det Àr vÀrt ett försök , som sagt, du kommer fÄ tag i henne sÄ oroa dig inte :) du har nog ingen dvÀrghare som springer som attan haha :)

petterssonP
0

Är hon tam sĂ„ fĂ„r fu tsg i henne, ho or Ă€r enklast att fĂ„ tag pĂ„, men hanar ocksĂ„:) beror pĂ„ hur tama dom Ă€r

VildaVittra
0

#5 Ring dom hÀr och hör om dom vet nÄgon: http://ludvikabk.se/

Finns sÀkert nÄgon som vill trÀna sin hund.

Hur förberedd Àr du egentligen för krig, arbetslöshet, brÀnder eller sjukdom? LÀs mer pÄ Prepping iFokus

ALEVIUSS
0

Min brukade trycka under en gran i vÄr tomt. Granar och buskar Àr favorit platser att gömma sig i. Annars under verandor och trappor o liknande. Hon kommer sÀkert tilbaks ^,^

SötnosenSantos
1

Var bor du?

When life gives you lemons. Make lemonade❀

[mansolsson57]
0

Min kanin rymde en gÄng frÄn rasthagen den var utanför hÀsta stallet dörren indÀr var öppen sÄ kaninen sprang in dÀr

SmillaM
0

#10 Ska se om hon kommer fram idag, annars kan jag prova att ringa dem

#12 Ludvika, i ett omrÄde som heter Golan

Aktiv pÄ kanin.ifokus.se

VildaVittra
0

#14 Ju Àldre spÄret Àr, desto svÄrare för hunden att följa det.

SmillaM
0

#15 hur ska man frÄga dem? Hej kan jag fÄ lÄna en hund som kan hitta min kanin?

Aktiv pÄ kanin.ifokus.se

VildaVittra
0

#16 SÀg typ "Hej, min kanin har rymt och jag undrar om det finns nÄgon pÄ er klubb som skulle vara intresserad av att hjÀlpa mig att spÄra kaninen?"

Kikade in och de har en del spÄrekipage: http://ludvikabk.se/document.htm?doc=149093 SÄ svarar ingen pÄ klubben kan du ju ringa de Àgarna direkt.

SmillaM
0

#17 Hur vet man hur vem som har en hund som kan spÄra kaniner?

Aktiv pÄ kanin.ifokus.se

VildaVittra
0

#18 SpÄrhundar spÄrar allt möjligt. Kanindoften Àr nÄgot hundar gillar, sÄ det tror jag inte att det kommer att vara ett problem.

Jag skulle nog frÄga pappisen först om ingen svarar pÄ klubben, de har inte samma jaktlust (oftast) som de andra raserna.

SmillaM
0

#19 vet du hur man fÄr tag pÄ hennes nummer?

Aktiv pÄ kanin.ifokus.se

VildaVittra
0

#20 Eniro.

SmillaM
0

#21 kontaktade henne, hon sa att hon inte kunde hjĂ€lpa till. 😔

Aktiv pÄ kanin.ifokus.se

VildaVittra
0

#22 Det Àr bara att fortsÀtta ringa och frÄga dom andra, eller just ringa klubben, det Àr ju röd dag idag sÄ det finns ju en ganska god chans att nÄgon Àr dÀr.

Svado
0

LÀgg ut en "fÀlla" typ alla kompostgaller du har, gör det som en liten "labyrint" eller vad man ska sÀga,, sÄ att hon mÄste hoppa in en bra bit för o komma till mitten, lÀgg dÀr nÄgot som Àr sÄ gott sÄ hon bara inte kan motstÄ det.

Sen kan du hÄlla koll genom fönstret o ser du hon Àr dÀr kan du ju smyga ut o stÀnga till ingÄngen fort sÄ hon inte hinner ta sig ut, eller anvÀnda ett snöra för o göra det frÄn lÄngt bort..

Kan ju vara en ide.

Lycka till!

Linnea Adler
HemmansÀgarens smÄdjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
VĂ€sterbottens LĂ€n - Storuman

[[dvÀrgkaniner]]
0

hoppas att du hittar din kanin

SmillaM
0

#25 hon Àr hemma igen :) du kan lÀsa om det i en annan trÄd jag gjort idag

Aktiv pÄ kanin.ifokus.se