Knäppa kaniner
Vet inte riktigt om mina kaniner beter sig normalt. Jag har en kastrerad hane och en hona. Hanen har jag haft i ett år nu men honan har jag bara haft i ca 3 månader. Jag brukar låta deras burar vara öppna så de kan göra lite som de vill. Honan är den som är knäppast, då hon ibland är med på att ha lite "myspys" med honom och andra gånger springer hon iväg från honom hela tiden. Jag kan förstå det eftersom han ibland kan vara väldigt "på". Det konstiga är att hon ibland känns stressad men sen lägger hon sig sådär avslappnat på golvet. Vet liksom inte hur jag ska läsa av henne. Hon säger heller aldrig ifrån till honom utan hon undviker bara konflikterna. Vet inte om detta är normalt. Har tänkt att de ska flytta ihop i samma bur nu i sommar men vet ju inte hur det kommer bli. Vet inte alls hur hon kommer reagera. Är det någon som har haft samma problem gällande ihopsättning av kaniner? Ska jag bara ge det mer tid och ska hon liksom få vänja sig vid honom?
Tack på förhand kära kaninvänner!!
Kramis
Frida
Du kan börja med att ha burarna bredvid varandra så dom kan se varandra och hälsa genom gallret. Sedan så kan du börja försiktigt att sätta ihop dom så tillslut kommer det nog funka bra :)
Vi hade så i början och då var allt liksom okej!
Sen släppte vi ut dem tillsammans och det var fortfarande okej, tror de juckade på varandra redan första gången hahahaha..
Det är liksom så att ibland är de kompisar och ibland vill hon bara undvika honom!
Hoppas hon växer ifrån det. :/