Så skönt!
Jag har ringt runt till massa uppfödare, utställare, hoppare, domare och gud vet vad, angående skjuts till Forslunda den 1/9. Ska dit & tävla med Engla, men vi hade ingen skjuts. Så jag fick helt enkelt ringa runt.
Det krisade sig ett tag och jag trodde inte att vi skulle fixa det, så vi började kolla efter bussar. Men nu så ringde jag upp en kille som heter Stefan Hedenström (uppfödare) och han har fixat så att Ove Karlsson (domare) kan ta lite av hans grejer, så jag och Fanny kan åka med honom dit! Stolt över mig själv som vågat ringa, är ju läskigt! ;)
Men han hade ett krav: vi måste befinna oss i Yttervik (söder om Skellefteå) klockan kvart i sex på morgonen. Problemet är att vi bor i Väster. Men pappa kan ev. skjutsa oss, vi ska prata om det strax. Han är inte den morgonpigga typen så det kan bli svårt. Men har vi fixat skjuts så ska vi nog kunna ta oss dit kvart i sex också! ;D
Så nöööjd. Var tvungen att skriva av mig, trodde inte att det skulle fixa sig. Ska ringa Fanny nu & berätta. :D
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Forslunda? i umeå???

#1: Jepp.
www.frihetenskaniner.se
Så bra :) Lycka till på tävlingen!

#2 Skoj, jag ska också dit!! :D

#4: Ska du tävla? Hoppning/utställning? Vad heter du & vad heter dina kaniner? Vilken klass ska du tävla? Massa frågor, haha :)
www.frihetenskaniner.se

Lycka till! Pussa Engla från mig. ;D

#6: Tack :)
www.frihetenskaniner.se
Vad kul :)
- Mvh Emma

#5 Om du frågar mig så har jag inte riktigt bestämt mig än! kanske kanske ska hoppa med Melvin, beror på hur duktig han har hunnit blivit! Men jag ska ivf ställa ut nån kanin! Men jag hinner tyvär inte vara på två ställen samtidigt, och hoppningen och utställningen är ju samtidigt typ :( Jag heter Cecilia (kallas Cicci) och mina kaniner heter Hilda, Sofi och Melvin, men Hilda är tyvär för liten för att vara med så hon stannar hemma hursomhelst!
Om jag hoppar med Melvin ska jag ställa upp i lätt för nybörjar, vilken ska du ställa upp i?? Vet du hur höga hindrerna är i lätt för nybörjare??
Oj, vart väldigt långt XD hoppas du fråga mig :P

#9: Tyvärr så skulle anmälningarna till hoppningen vara inne innan helgen, såvitt jag vet i alla fall. Tjejen som annordnar hoppningen är Englas uppfödare & vi chattar ofta med varandra, det var hon som sa det till mig.
Ville supergärna ställa ut Engla men som du säger är det ju samtidigt. Irriterande, men det är bara att acceptera!
Lätt nybörjar (Miniklassen) är hindrerna ca 20 cm höga tror jag det är. Är inte helt säker nämligen.
www.frihetenskaniner.se

#10 Nej, vad synd! aja, då får jag väl ställa ut honom istället. Fast han är hiimla solbränd… så det lär väl inte gå så bra!

Men nu läste jag på västerbottens läns kaninavelsförenings hemsida att sista anmälningsdan är 24… men man vet ju inte!

#12: Tja, du kan ju ringa/maila Therese (nova_nolle@hotmail.com) och fråga henne. Det var i alla fall vad hon sa till mig :)
Vad kul att du kommer i alla fall. Vi ses väl där? Jag kan PM:a mitt mobilnummer till dig. Ta med dig kameran ;D
www.frihetenskaniner.se

#13 aa, jag får se, måste fundera lite om jag verkligen vågar ställa upp, har ju inte tränat med honom särskilt länge…
Javisst! Gör det du :D

#14: Ställ ut honom istället då, det funkar ju. Längtar!
www.frihetenskaniner.se

#15 mm, tror det blir så, men jag är ju inte medlem så det får bli på drive in utställningen. Spännande det kommer bli, jag längtar också! det är min andra utställning, och den första gick åt pipsvängen så den räknas inte!! Är du medlem i västerbottens läns kaninavelsförening?

#16: Nej, det är jag inte, inte ännu. Ville supergärna ställa ut som sagt, men men, sånt är livet. Vem ska du ställa ut?
www.frihetenskaniner.se

#17 Okej, inte jag heller.
Kloning nästa?

Hoppas det kommer att gå bra:)*håller tummarna*:D
kul :D lycka till :P

Hoppas det går bra!

Tack ^^
www.frihetenskaniner.se

Lycka till! Jag skulle aldrig vågat ringa, haha :P

#23: Haha, jag är värsta nervig när jag ska ringa till någon okänd. Fast när jag väl har pratat en stund så brukar jag lugna ner mig ^^
www.frihetenskaniner.se

Fast liksom, det var bara att bita ihop & snacka :)
www.frihetenskaniner.se

Vilken tur :) Jag hade aldrig heller vågat, vågar knappt ringa hem till kompisar, hahah :D

#26 Haha xD Varför inte?

#26: Haha ;)
www.frihetenskaniner.se
Ciss, duvet Emma min BV, hon ska komma å kolla i umeå (hon bor där) KUL :D

#27 Haha, vet inte. Pinsamt ^^ Även om dom inte är farliga ^^ Men dock älskar jag att busringa ;D haha

#30 Älskar också att busringa! Så himla kul! Spec. med min ena kompis som är sjukt bra på olika dialekter! xD Vi sitter i min garderob och bara asgarvar xD

#31 haha *asg* kan tänka mig er i fin garderob xD Vi gör det okå fast inte i en garderob dock ;)

#32 Det är ju busringnings-tradition att sitta i en garderob :D

#33 Hahahh :D Men sitta 4-6 pers. i en garderob är liiite trångt ^^ Vi sitter i köket/vardagsrum/altan :P
Haha,
när jag var med mina kompisar Rebban och Lina satt vi i lina kök ( ensamma hemma) och så ringde vi till en gubbe ( vet vet vem det var.. ) och sa "- Hej du har glömt att lämna igen en bok från blåvalvet och det måste återlämnas klockan 06.00 pick, kom inteför sent." han svarade "- oj,ja j-javisst" vi höll på att dö efter åt.
hihih, :) ^^

#34 Haha xD
Vi har ringt mycket värre grejjor! Vi ringde till min kompis förra pojkvän (elak. honom gillar vi inte. grr) och typ flåsade i luren. Han typ skrek "VEM ÄR DET!??!?!? HALLÅ!?!??" Så jäääkla kul ^^
#36 hihih, va roligt ^^

Japp :)
^^
#36 Det är jättekul för busringaren. Men efter att under en period ha fått äkta sådana samtal blir jag näst intill kallsvettig varje gång jag inte känner igen ett telefonnummer som ringer.
Fast ett riktigt roligt bussamtal kommer jag aldrig glömma. Vi va i Danmark och jag och min lillasyster hade fått ett eget rum på hotellet en bit ifrån våra föräldrars rum. Så ringer pappa till oss (på rumstelefonen) och med dansk dialekt frågar han min syster om han hade kommit till pizzerian och att han ville beställa det ena och det andra. Varpå systrami säger:
- Ursäkta jag har nog ringt fel.
Och så slängde hon på luren. 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#40 *ASG* :D

Jag brukar också busringa ibland, men det var mer förut, för en gång när jag och min kompis busringde hade han som vi ringde till telefonsvarare så han ringde upp efter ett tag och typ frågade vilka vi var och att man inte fick göra så DET var pinsamt!!!! (fast vi slängde på luren typ xD)
Haha, jag och en kompis busringde en gång. Jag ringde till en gubbe och sa:
- Har jag kommit rätt?
O han bara:
- Ja det får vi hoppas, hö hö hö ..
Och jag:
- Oj, då har jag nog kommit fel ..
Haha, vadå trög? xD haha..
Ehm, det här blev visst en busringningstråd, förlååt Ciss .. :')
#0 Iallafall .. Kul att ni tar er dit!:)
#42 HAha smart, det är ju bättre att ringa hemligt nummer ^^

#44 Vet inte hur man gör! XD
#45 man slår #31# och sen munret man vill ringa till :) ^^
#46 Precis! T ex om man vill ringa nummret "000012345" skriver man #31#000012345 :D:D

aha, tack så mycket, nu ska jag busringa!

Starta en egen tråd om busringningar, haha ;)
www.frihetenskaniner.se

#49 - haha, stackas dig, dom tog över din tråd. xD
sååå kul att edet gick bra:) hoppas att det går bra på tävlingen:)
Vilken tid är tävlingen och utställningen?!

#52: Utställningarna börjar kring elva, och håller på hela dagen tror jag. Hoppningen börjar också elva.
Kom gärna dit!
www.frihetenskaniner.se