Väl isolerad utebur sökes!
söker en vinter ute bur på ben i närheten av Tomelilla/Onslunda eller någon som har möjlighet att transportera den hit mot bensinpengar (har ej körkort) gärna minst 150 lång men det mesta av intresse sålänge den är väl isolerad..
Mvh/Magda
putt
- Mvh Emma

jag har en bur som är till salu
100x50, jag hara bara använt den i typ 5 månander under en altan så den är inte sliten det minsta.Eftersom jag har haft den under altan så har jag inget lutande tak utan ett platt. sovdelen har jag isoleret. buren har inga ben utan har ståt på ett bord.
sak tillägga att buren är vit utvändligt nu .
jag bor söder om jönköpin:P lite långt kankse?
MVH Amanda
#2 jo det var ju långt :) det kan ju kanske bli liiite hög bensin kostnad även om ni skulle vara beredda att köra ner med den ju *ler*
putt

a:P har faktis ingen aning om vad du bor. men lycka till ialle fal att hitta en bra:P kram
Onslunda ligger på österlen i södra skåne..

Ett råd bara, köp inte en isolerad bur. Det är inte bra för kaninen. Isolering stänger in kyla och fukt. En oisolerad men vindskyddad bur är bäst.
MVH Marie
#7 tack för tipset!, det är visserligen inte en kanin som ska bo där i, utan det är tänkt som ett jättehus för en stor marsvins flock som jag ska bygga inhängnad till :) men stänger det in kyla & fukt så kan det ju ej vara bra för dem iheller..
en väl vindskyddad & vattentät bur önskar jag mig då… *ler* så att de små djuren har en bra drag fri plats att gömma sig på..

Hur är buren vindskydd och vattentät?

vad är det för skillnad på isolerad å insolerad? elr är det samma sak???
*putt* med vindskyddad & vatten tät menar jag bara att det inte ska läcka in vatten i den & den ska ha en "hus del" som är skyddad från vind & inte vara galler på hela.. att den har ben är inte så viktigt egentligen då man kan sätta den på något. men det ska inte vara en betesbur utan en "året runt utebur" om ni förstår vad jag menar :)