Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 265 ggr
Jennie104
0

Hjälp mej Please

Hej jag söker en kanin i Värmland :) ta gärna med bild

Snälla Ras spelar ingen roll!

Moonstrike
0

Varför inte bara köpa på djuraffär? :P

Chippers
0

#1 Men det är bättre från uppfödare. Köper man från djuraffär får man rätt kön, friska djur med ev stamtavla. Och så har de blivit hanterade sen små osv. Ser många fördelar med att köpa från seriös uppfödare, men väldigt få från zoo.. :/

bonnmora
0

Jag har ett par dvärgvädurar till salu --> www.hogsaterskaniner.se och bor i Värmland

Moonstrike
0

#2 Ja, jag föredrar också uppfödare, men om ras inte spelar nån roll och så så kan man ju nästan lika gärna köpa på djuraffär.

Chippers
0

#4 Okej, jag tycker inte det

Jennie104
0

3# Lite dyra bara

Moonstrike
0

#6 200-300 är inte så dyrt för en kanin…?

[Quellii]
0

#6 Kaniner från uppfödare kan vara ännu dyrare än från djuraffär :P

Jennie104
0

Hehe jag har inte så mycket pengar !

ciss
0

#6: En djuraffärskanin kostar kring 500 kr. 300-400 är billigt.

#9: Tänk på att bur, mat, spån, hö, pellets, vattenflaska/skål, vetrinärkostnader, sele, koppel, grönsaker osv kostar ett par hundra varje månad. En oväntad vetrinärkostnad kan bli väldigt dyr. Tycker inte att du ska skaffa kanin om du inte har råd.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Moonstrike
0

#9 om du inte enns har råd med en "normalprisad" kanin så har du väll knappast råd med bur, foder och tillbehör… eller? För det kostar ju lite grann att skaffa kanin. Och då är det inte själva kaninen jag pratar om^^

Vill inte låta elak eller så, men bara så att du har tänkt igenom det här först. Det är så tråkigt med folk som säljer sina kaniner efter några månader/år. :/

Jennie104
0

jag har bur foder mat och tillbehör. men asså söker en vänn till min lilla kanin

Moonstrike
0

#12 ok, då fattar jag bättre. Men 200-300 blir ju inte så mkt i det stora hela. Annars kan du ju kola på typ blocket om du vill köpa billigare :P

KvirrZ
0

Djuraffärer tar ju ofta 200-400 kr för en kanin så det var inte dyrt ;)

- Mvh Emma

twinnie
0

Här finns det två prier i djuraffären. Kanin: 300 kr och "Kanin Special": 550 kr. Vet inte vad skillnaden är dock ^^

alexis
0

Varför tar du inte hand om en omplaceringskanin? Det finns hur många stackare som helst på Blocket, tex. Eller kolla med olika djurhem. Det finns så många som behöver akuta hem redan, kan du inte hjälpa en av dem?