Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 331 ggr
Mannez
1

Allergisk?

Börjar tyvärr misstänka att jag kan vara allergisk eller överkänslig emot hö och halm.

Varje gång jag städar burarna så börjar mina ögon och näsa rinna, jag nyser hela tiden och det kliar i fingrarna. Sedan när kaninerna får sin dagliga påfyllning av hö så händer samma sak.

Det är bara när jag håller på med höet och halmen som detta händer och jag är otroligt misstänksam.

Någon som har erfarenhet angående detta?

Hälsningar Amanda och kaninerna

Aristarcos
1

Prova köpa allergitabletter typ Loratadin, för att kolla om det blir bättre, men som du beskriver det låter det mest troligt som allergi..

Mannez
1

1# Är det receptfritt?

Suck, skulle verkligen vara grädden på moset efter all skit som hänt, kvalster och en massa… 😕

Hälsningar Amanda och kaninerna

[Emilia-W]
1

Finns ju clarityn tror jag det stavas. Hjälper mot nästan alla allergier, har haft det mot både pollen och mjölkallergi. Det är receptfritt och säljs för ett rimligt pris. :)

Aristarcos
0

#2 japp receptfritt !

[neptunens]
1

Jag har samma problem, rinnande ögon, nyser vid städning och om jag grejar mycket med höet kliar det på händerna. Har iförsig fått det bekräftat att jag reagerar på timotej och spåndamm, så är inte så överraskande. Äter allergitabletter när det är för jobbigt, annars härdar jag bara ut, envis som jag är 😛