Släppa in direkt?
Jag har ingen erfarenhet om hur man släpper in två kaniner tillsammans. Kan man släppa in den nya kaninen in i den andra kaninens bur direkt? Eller kommer kaninen som "äger buren" sen tidigare markera revir och inte låter den nya vara där? Ska de först ha två separata burar? Ja, ni kanske tycker att jag låter trög som frågar det, så jag antar att man ska det.. Men hur länge ska den nya kaninen bo in sig i den nya, enskilda buren? Vi har ingen möjlighet att bygga en till bur till den nya om den ändå ska bo tillsammans med den andra, om det går. Vi håller ju på att bygga en ny, större bur i bättre skick, och det kan ta väldigt lång tid, och efter ska vi ju kanske skaffa en kompis till min nuvarande kanin. Och jag vill inte bygga/ köpa en ny bur till den nya om den ändå sen ska bo med min nuvarande kanin. Men är det ett måste? Som sagt, jag har endast haft en kanin och kan inget om att sätta ihop två kaniner så därför kan mina frågor låta dumma.. Men jag blir glad om ni kan svara på de :) Tack i förhand!
Nej, låt dem bekanta sig på neutral plats först. Annars blir det intrång på den andras kaninens revir.
Hur länge de behöver vara i burar bredvid varandra skiljer sig. Ena hade jag över en månad galler mot galler, någon inte alls så länge. Olika.
Du kan inte dela upp nuvarande buren med galler emellan tillfälligt? Och sedan då släppa ihop dem på neutral plats.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Du kanske också bör tänka på att när du väl ska ha dem i samma bur att allt ska vara nytt. Rengjord, alla saker i buren ska vara på nya platser osv. Flytta gärna buren med.
Så har jag gjort med alla mina och de är 4 st som bor ihop.
#1 Aa, tack, det kan jag testa :) #2 Ja, jag ska rengöra allt i buren.