Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 750 ggr
YuriOchKuro
1

Vad är det här?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar att gå ut med min kanin, Kuroi och försöker förstå honom mer på det sättet.
Jag vet att han älskar att äta grönt. Men någonting har fått mig fundera, vad är det för växt Kuro-chan alltid gluffsar i sig så hemskt?

Han äter den växten först utav alla de andra växterna jag plockar åt honom. Skulle någon berätta för mig vad denna växt kallas för? Så kan jag söka det på nätet om det är farlig och bör aktas eller ej.

OBS det är dem gröna i min hand och växer som skara som syns på marken bakom handen, min.

Mycket tacksam för svar.🙂

Tanjis
0

Daggkåpa tror jag det heter

YuriOchKuro
0

Nej, det är inte daggkåpa för denna växt samlar inte på sig dagg på morgon. Det är något annat.
Den här växten har massa utväxt av blad på stjälken som växer lång och tjockare stjälk till slut som fullväxt?

Någon annan som vet? Hjälp.😊

Tanjis
0

PS hade en tammus som hette kuro.. . Men vi kallade henne mest svartis och dom andra brunis och gråis

YuriOchKuro
0

#3 Kuro är förkortning av Kuroi som betyder svart på Japanska.
Min kanin är helsvart och på grund av det fick han namnet Kuroi eller Kuro som förkortning, ville ha kort och simpelt namn som hade betydelse.🙂

YuriOchKuro
0

Kan det vara snärjmåra tro?

Det finns ju ingeting om kaniner får äta snärjmåra eller inte…
Vet någon om kaniner får äta denna växt?

VildaVittra
0

Har den fyrkantig stjälk så är det i alla fall med stor sannolikhet någon form av målla.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Svado
0

Fråga på trädgård i fokus. :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

YuriOchKuro
0

#6 Ja, stjälken är inte rund alls när man känner efter eller ska ta upp den från marken, mer kvadratisk eller femkantig eller hexagon.

#7 Jo! Det kan jag ju göra, tack.😉

Tanjis
1

#4 jag vet. Det är därför jag döpte en svart mus till kuro. Men det var lättare att kalla henne svartis