Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 346 ggr
[AnimalLover1]
0

Vill inte gå ner

Jag tycker det är väldigt jobbigt när min kanin inte vill gå mer från sott hustak där hon sitter hela dagarna, jag vill ta ut henne i sele men hon går aldrig ner och jag vill inte gärna dra ner henne för det känns inte tryggt men det har hänt några gånger att jag har dragit ner henne (men inte våldsamt förstås) p.g.a att hon var tvungen att motionera någon gång. Men hon älskar sin bur och vill inte ens gå ut ur den ibland när hon är nere. Hon hoppar ner då och då eftersom toahörnet är där nere på gräset. Det andra sättet att få ner henne är att vänta tills hon blir toanödig eller så, då hoppar hon ner själv. Tredje alternativet är att gå in i buren när jag är nervös, då känner hon min nervositet och hoppar ner själv för hon tror att jag ska dra ner henne, men ibland ligger hon lugnt kvar och låter sig klappas, men jag tycker det är väldigt oschysst att skrämma henne sådär. Anledningen till att jag drog ner henne och inte bar uppifrån var att buren var väldigt låg eftersom det är tak och hennes hus är väldigt hög så eftersom hon sitter på taket så är det svårt… Är väldigt tacksam för svar!

hannis :)
0

hmm… har du prövat med att använda godis och berömma henne när hon kommer ner från taket?

med vänliga hälsningar Hanna & djuren

[AnimalLover1]
0

#1 Hon går inte att locka, när hon inte får det så ger hon upp, asså hon älskar att sitta där uppe :/

Ellen Thomé
0

Finns det någon taklucka? Annars hade jag nog sågat ut en tacklucka på buren, då får hon bo kvar i samma bur men du kan öppna i taket och lyfta ut henne lättare. Om du samtidigt sätter något för så att hon inte kan hoppa ner från huset så är det kanske lättare när du öppnar takluckan att få tag på henne också :)

[AnimalLover1]
0

#3 Aa det var smart :D