Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 252 ggr
pernillaoscarsson
2

Ett steg framåt

Woho!! I vintras flyttade jag till marklägenhet och nu i vår har kaninerna flyttat hem till mig och fått inviga min ganska dolda baksida. Tänkte det skulle bli perfekt med att ha kaninerna där, jag skulle kunna sitta i lugn och ro med dem och de skulle inte bli hispiga hela tiden. Men jag insåg ganska snabbt att där bara fanns mossa i princip. Inget kul för dem direkt. Hanen blev genast rastlös och vill rymma hela tiden. Så förra veckan flyttade jag över dem till framsidan. Jag brukar sitta i köket och hålla koll på dem och ser då alla människor som går förbi stannar till och ler.

Till det bästa. Grannen mitt emot har jag inte mycket övers för. De har massor djur men de bara har dem. Först trodde jag de bara hade tre hundar men igår kom gubben ut och var helt förtjust i mina kaniner. Han satte sig ner och skulle klappa dem och de kutade ju såklart direkt fram till honom och vill ha uppmärksamhet, som kaniner brukar vilja.. han blev nästan chockad över hur tama de var? Och så berättade han att de också har en kanin. Men den är inte tam alls utan springer och gömmer sig hela tiden så fort de kommer i närheten (har förståelse för detta av de lilla jag träffat dessa människor). Idag kom både han och frugan ut och var fortfarande helt till sig av att kaninerna var så häftiga och keliga. Och vet ni vad han säger? "Nu när jag sett dina kaniner så ska jag också bygga en Hage till den så att den får komma ut och springa. De verkar ju ha jättekul här ute." Och frugan "Ja för de gillar gräs va?"

Alltså.. jag undrar hur denna kanin haft det! Varför köpa kanin för att sedan inte ha den till något mer än accessoar i en bur? Men fasen vad nöjd jag är över mig själv som flyttade fram kaninerna till framsidan och fick dem att inse att en kanin också kan ha ett trevligt liv. Eller SKA ha ett!! Så nu hoppas jag att de gör som de sagt, och bygger en stor fin Hage till denna stackars kanin så att den får röra på sig.

Kaninlivet
1

Duktigt av dig! Stackars deras kanin… Men jätte bra att de fattade!❤️

[neptunens]
0

👍