Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1139 ggr
suur
1

lottas kaniner

Hej!

Är det någon här som har hört talas om lottas kaniner ? 

http://www.lottaskaniner.n.nu/mina-kaniner

Det är så att för ca sex månader sedan var jag tvungen att lämna bort mina kaniner då jag flyttade till lägenhet och inte fick ha dem i lägenheten. 

Fick kontakt med lotta ifrån lottas kaniner och sa att hon och hennes mamma tog hand om kaniner,och kunde tänka sig ta hand om mina..Åkte dit och kollade lite och tyckte det var ett bra ställa för dem att bo.

De lovade mig att de skulle stanna kvar hos dem hela deras liv och att de skulle skicka bilder till mig..

Fick reda på för ett tag sedan att de har sålt dem till någon annan.

är det någon här som har åkt på samma s**t som jag?

[dynamitella]
4

Sånt händer tyvärr lätt när inget kontrakt skrivs :(

Cotast
3

Jag tog emot en kanin, om enligt de tidigare ägarna var uppfödd av henne, för något år sedan som jag fick avliva p.g.a. grava bettfel. Kindtändernas rötter hade trängt igenom käken och kaninstackarn kunde inte äta själv. 

Jag tog kontakt med dem och bad henne ta föräldradjuen ur Avel, men icke - inget svar fick jag😐

(Att kindtändera var långa var de tidigare ägarnas fel, då kaninen inte fått tillräckligt med hö. Men att tändernas rötter trängde igenom käken var en ärftlig åkomma, vilket hon inte ville ta ansvar för. Fick inget svar någon av gångerna)

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Evelina!
2

#1 Kan även hända fast man skriver kontrakt.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[dynamitella]
1

Självklart. Men då kan man i alla fall smälla dem på fingrarna och ta det hela till rätten. Om inget annat kan man försvåra deras vardag även om det inte leder till något.

[RC1393]
2

#4 Det kan man inte, kontrakt gäller ej på kaniner eftersom de räknas som varor och där gäller "sålt är sålt". Kontrakten är med andra ord inte juridiskt bindande.

[dynamitella]
1

Amen vad är det för skitregler? Det gäller ju på katt. Ursäkta min okunnighet i ämnet.

[RC1393]
1

#6 Ja, håller helt med! Hade varit super med andra regler men kanin är ju tyvärr andra klassens husdjur😕

Kaninlivet
0

Gud vad taskigt gjort! Altså av hon Lotta då! :(

Evelina!
1

#6 och #7 Tror samma regler gäller för alla typer av djur, dvs sålt är sålt och tidigare ägare har därmed avsagt sig rätten att bestämma vad som ska hända med djuret framöver.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Delilah81
1

Efter vad jag har förstått så har inte TS sålt sina kaniner, utan tvärtom betalade TS denna Lotta för att ta hand om hennes kaniner, och då är det förstås sjukt fel att sälja dem vidare om man lovat att de skulle få stanna kvar hela deras liv…

Jag har själv lämnat en kanin för omplacering till ett annat ställe, och betalat för det, men då var personen ifråga mycket tydlig med att hon skulle försöka omplacera kaninen till ett lämpligt hem,  så det var inga konstigheter.