Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 544 ggr
Kaninlivet
0

Hur ofta,,

Hur ofta i veckan brukar ni hoppa med era kaniner? :D

CorneliaAndersson
1

ca. 1-2 gånger i månaden bara.
endast hemma (inga tävlingar eller så) Vill inte att de ska tröttna på det, så därför hoppar jag inte mer med de

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

frijoh
1

Förrut hoppade jag alldeles för mycket med kaninerna, typ 4 -5gånger i veckan. Men nu hoppar jag ca 1-2 ggr i veckan, och nu går det också mycket bättre :D

Denise.E
1

Jag har gjort liten bana av en liggande stege som min hane älskar för att det är liksom hopp hopp hopp hopp hopp hopp , ah du fattar. Sen är det lite rättuppstående , en oxer osv. Men jag är ute med mina varje dag och hoppar när jag märker att de är pigga och vill hoppa så ca 1-3 gånger i veckan om de VILL. Men jag ser först till att de är uppvärmda 🙂

SötnosenSantos
1

Förut hoppade jag aldrig med santos nu är det kanske 3 dagar i veckan

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

Fridaaaa
1

Aldrig mer än 2 gånger på en vecka, oftast bara en gång. Inte bra att hoppa ofta med dem.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mickis1994
1

Max en gång i veckan då är det antingen träning eller tävling. Ibland när man tävlar mycket är det tävling både lördag och söndag. 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Denise.E
1

Men kaniner i naturen (eller harar då) de hoppar och skuttar över grenar och så. Jag försöker få det så naturligt som möjligt för mina kaniner så de gräver , har trähinder i hagen , får maten lite utströdd ibland , färska grönsaker osv. Är det verkligen farligt att hoppa de 2-3 ggr om de tycker om det?

Fridaaaa
1

#7 Det är dock inte samma sak som att regelbundet träna hoppning hemma med sin kanin.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.