Kanin iFokus

Kanin

Etikett: tips-id-er-bloggar-och-hemsidor
LĂ€st 2026 ggr
[Hallons]
7

youtube kanal

Hej! đŸ˜ƒ

Nu har jag, och fyra andra skapat en youtube kanal som sĂ„klart handlar om kaniner! Vi lĂ€gger ut tĂ€vlingsvideos, rutiner med kaninerna, presentationer, pyssel & trix, tips? och info mm. Följ vĂ„r kanal, vid över 100 följare kommer vi ha en giveaway. đŸ™‚

Följ vĂ„r kanal: https://www.youtube.com/channel/UC1VKTI4DL4mqm01T5qcFIMQ

(ni som Àr med i kanalen, kommentera nyheter mm hÀr i trÄden!)

RebeccaG
2

Nu blev det lÀttare att följa! :)

Behandla andra sÄsom du sjÀlv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Hallons]
2

#1 haha :)

selma_duchess
1

Min presentations video Ă€r ute nu! LĂ€nk: https://www.youtube.com/watch?v=kQuuKvjfczI

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjĂ€rta

Isak22
0

Kul

[Hallons]
1

#4 tack! Har lagt upp en video till pÄ Chess ;)

[Hallons]
1

Nya videos!

Fridaaaa
1

Min presentationsvideo kommer imorgon đŸ˜ƒ

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

[Hallons]
1

#7 *tummen upp*

[Hallons]
1

Ny video pÄ hur man gör ett snabbt och enkelt kaninpyssel :)

selma_duchess
0

Hur man bÀr sin kanin Àr uppe nuu:)

Fridaaaa
0

Youtube-uppladdning krÄnglar för mig, men ska ge mig i kast med det och försöka imorgon efter skolan :)

RebeccaG
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och DÄR gick jag av som följare efter ett gĂ€ng vĂ€ldigt otrevliga svar frĂ„n en av er som har kanalen. 

Jag tycker det Ă€r kul att följa andra kaninmĂ€nniskor pĂ„ ex youtube eller liknande, men jag tycker verkligen inte om att fĂ„ nedvĂ€rderande komentarer & falska pĂ„stĂ„enden sĂ„ fort man skriver nĂ„got i ett komentarsfĂ€lt, nĂ€r mitt inlĂ€gg enbart innehöll kontruktiv kritik. 

Bilden visar konversationen som uppstod nÀr jag komenterade pÄ klippet "hur man bÀr en kanin".

VĂ€ldigt dĂ„lig stil faktiskt. 
Jag vet inte vem av er som svarade mig(jag antar att det Àr samma person som gjorde klippet?), men jag tycker verkligen inte om sÀttet jag bemöttes pÄ. Riktigt uselt bemötande.

| Youtube

RebeccaG
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Hittade" Ă€ven det hĂ€r trevliga utlĂ„tandet pĂ„ en av mina klipp. 
Mycket moget beteende av skrivaren vill jag pÄpeka.

| Youtube

Fridaaaa
3

#12 Nej sĂ„ fĂ„r det ju inte gĂ„ till! đŸ˜ź Vem det av oss som skrivit det kan jag dessvĂ€rre inte svara pĂ„, men var inte alls trevliga svar :S

Ska det vara sÄn ton, sÄ vill inte jag vara med i gruppen kan jag sÀga

RebeccaG
2

#14 Personen Ă€r fortfarande igĂ„ng, men det Ă€r bra att nĂ„gon reagerar iallafall. Det Ă€r verkligen inte kul att fĂ„ sĂ„dan respons sĂ„ fort man försöker ge konstruktiv kritik. 
SÄdant gör att ingen kommer vÄga skriva nÄgot i fortsÀttningen, vilket Àr vÀldigt trÄkigt för personen som Àger kanalen(TS?)

Utav hur svaren jag fick Àr formulerade sÄ antar jag att det Àr personen som gjorde klippet i frÄga som skriver dessa trevliga komentarer?

| Youtube

Fridaaaa
3

#15 Ja det hÄller jag verkligen med om, sÄnt stöttar jag inte, sÄ fortsÀtter det sÄ, sÄ tÀnker inte jag vara kvar pÄ kanalen i alla fall.
Hoppas personen som skrivit det trÀder fram och ger en förklaring

RebeccaG
1

#16 Det hoppas jag med att personen i frĂ„ga gör. 
Ett sÄdant beteende Àr inte speciellt trevligt att mottaga & det stöttar inte heller kanalens rykte.

| Youtube

Fridaaaa
1

#17 Nej hÄller med.

Cilia.Teddytöserna
5

#12 nej men shit! Detta mĂ„ste tas itu med omgĂ„ende, jag vet inte vem i gruppen som skrivit men kan intyga att jag Ă€n sĂ„ lĂ€nge inte varit inne pĂ„ yt kanalen dĂ„ jag inte fĂ„tt inloggnings uppgifterâ€ŠđŸ€” Tillbaks till saken, tycker du gör rĂ€tt och reagerar och sĂ€ger till. SĂ„nt dĂ€r ska inte hĂ€nda..vi fĂ„r lösa det och sĂ€ga till personen i tala att kontakta dig med en redig ursĂ€kt.

RegnbĂ„ge Bloggen RegnbĂ„ge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[Hallons]
7

SÄ fort jag fÄtt reda pÄ vem det Àr som skrive sÄhÀr kommer personen stÀngas ner frÄn kanalen och inte fÄ vara med igen.

[Hallons]
2

RebeccaG Bra att du sa till! Jag kommer att höra med den som skrivit det.

[Hallons]
1

Till dig som skrivit till Rebecca: Var vÀnlig att sÀg förlÄt

[neptunens]
5

Haha, uteslutningsmetoden funkar fint hĂ€r 😎

RebeccaG
1

#23 Du sĂ€ger det?😉
Jag Àr rÀtt sÀker pÄ vem som skriv det & personen har inget sagt till mig Ànnu.

| Youtube

Cilia.Teddytöserna
2

#23 dock har personen sagt att det var hon som skrev det sĂ„ sĂ„ mycket uteslutning var det inte. Men tyck va du vill đŸ˜Ž

[neptunens]
3

#25, JassĂ„? Jag sĂ„g dĂ„ inget erkĂ€nnande nĂ€r jag skrev utan bara  massa som skrev att de inte var skyldiga. Men tyck vad du vill 😎

Cilia.Teddytöserna
1

Vi har löst allt. Den skyldige ska be om ursÀkt :P

selma_duchess
1

Det var jag och det Àr sÄ att jag Àr vÀldigt ledsen nÀr jag fÄr höra att jag inte bÀr dom rÀtt! Det var mitt fel att uttrycka mig pÄ det viset.. Jag vet inte vad jag ska göra för att förlÄta personen i frÄga.

[neptunens]
2

#27, Haha! Är detta ett skĂ€mt eller?

Anoki
6

#28 VÀnta va? Du borde ju vetat om att du skulle fÄ en kommentar dÀr du ifrÄgasÀtts, det Àr ju sjÀlvklart nÀr du vloggar pÄ en sÄdan kanal dÀr i stort sett alla har olika Äsikter om vÄrat gemensamma intresse.

RebeccaG
2

#28 Som sagt var min kommentar inte menad att vara elak utan var endast menad som konstruktiv kritik, vilket alla mÄste kunna hantera.

Du har full rĂ€tt till att bli upprörd, men att bete sig sĂ„ omoget som du gjorde Ă€r verkligen inte uppskattat av nĂ„gon. 

Att sedan inte ens hÄlla det i fÀltet i frÄga utan Àven gÄ in pÄ mina klipp, hacka pÄ, bete sig ohyfsat & omoget dÀr Àr verkligen inte ett beteende som Àr acceptabelt av nÄgon, oavsett Älder.

| Youtube

Cilia.Teddytöserna
2

#29 nej, detta Àr ganska allvarligt faktiskt.

selma_duchess
0

Jag vet och jag skÀms för det. Jag mÄr dÄligt för att jag sÄrade dig och mig. SnÀlla hur ska vi kunna gÄ vidare?

RebeccaG
1

#33 Till att börja med tÀnker jag ta bort din kommentar som skrevs i mitt klipp, den hör verkligen inte dit.
Sedan hoppas jag att TS följer det som skrevs i #20 sĂ„ att detta inte upprepas igen. 

NÀr detta införts kommer jag gÄ tillbaka som prenumerant pÄ kanalen, dÄ jag inte hyser nÄgot agg mot de övriga personerna dÀr & fortfarande vill följa dem.

| Youtube

selma_duchess
0

Jag har pratat med henne och Àr vÀldigt ledsen!

selma_duchess
0

Jag kommer att ta en paus frÄn yt ett litet tag men kanske kommer tillbaka.

Cotast
3

#36 Ett litet tag?
Även jag tycker att det som skrevs i #20 borde följas, en paus Ă€r vĂ€ll knappast tillrĂ€ckligt?

Ja tappade hakan nĂ€r jag lĂ€ste skrĂ€mklippen, fy😐

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Anoki
2

#34 & #37 De som skrevs i #20 kommer följas.😉

selma_duchess
0

Jag har pratat med Mili och hon frÄgade mig om jag ville ta en paus eller hur jag ville efter det hÀr!

[Hallons]
3

#39 tyvÀrr Selma.. FÄr det nog bli mer Àn en paus

selma_duchess
0

Jag blev faktiskt vÀldigt ledsen nÀr jag fick höra att jag har utsatt mina kaniner för fara och det var droppen tycker jag. Ni kan ju ocksÄ tÀnka pÄ att andra blir ocksÄ sÄrade

Fridaaaa
4

#41 Fast personen skrev det i all vÀlmening, att skrika, bete sig illa osv hjÀlper ju ingenting bÀttre att försöka skriva lugnt och sansat samt reda upp det.

Anoki
4

#41 Det stĂ„r ingenstans att du utstatt dina kaniner för fara. Det stĂ„r att det inte Ă€r ett korrekt sĂ€tt att bĂ€ra en kanin pĂ„. Jag vet, jag bĂ€r inte heller mina kaniner korrekt. Men nĂ€r man lĂ€gger ut e video om ett korrekt sĂ€tt att bĂ€ra ska det inte vara hur du gör till vardags.🙂

selma_duchess
0

Okej, jag vet att jag har betet dÄligt och ber sÄ hemskt mycket om ursÀkt och kommer aldrig att upprepas.

[RC1393]
5

#41 Rebecca uttryckte sig pĂ„ ett bra sĂ€tt, bara för att man inte har smileys behöver man inte mena illa🙂 Vet inte hur du bar/bĂ€r dina kaniner men av vad jag lĂ€ste sĂ„ tycker jag att Rebecca förklarade och sade pĂ„ ett bra sĂ€tt hur man bör bĂ€ra kaniner utan att det ska medföra nĂ„gon fara för kaninerna. HĂ€r fĂ„r man nĂ€stan sĂ€ga att Ă€r man med i leken fĂ„r man leken tĂ„la, för det kommer alltid finnas de som inte hĂ„ller med en och alla tolkar inlĂ€gg som de vill. Jag Ă€r alltid naiv och tror att alla menar vĂ€l, sĂ„ lĂ€nge de inte börjar svĂ€ra eller sĂ€ger att jag gör fel utan att motivera/kommer med dĂ„liga motivationer om varför jag gör fel. Gjort Ă€r gjort och sĂ„ Ă€r det, men nu har du lĂ€rt dig för framtiden. Du behöver inte ta Ă„t dig sĂ„ hĂ„rt pĂ„ allting, ta kritiken i all vĂ€lmening och svara inte om du blir upprörd🙂

selma_duchess
2

Tack, jag har lÀrt mig vÀldigt mycket och menar bara vÀl men blev bara upprörd. SÄ nÀsta gÄng ska jag tÀnka positivt:)

Emouse
0

Prenumererar! Prenumerera pĂ„ mig!!😃

Emma, medarbetare pĂ„ Mus och RĂ„ttorđŸ–€

Melao
7

Men lÀgg av! Alla har vÀl tagit illa upp nÀr man fÄtt kritik förut, och man mÄste vÀl fÄ en andra chans? Kommentaren som Rebecca skÀrmdumpade frÄn sin egen kanal var inte sÀrskilt otrevlig och innehöll precis det som hennes egen kommentar gjorde, nÀmligen konstruktiv kritik formulerad pÄ ett trevligt sÀtt. Den var knappast nedvÀrderande. Visst att Selmas svar pÄ Rebeccas kommentar inte var sÄ vÀlformulerat, men det Àr bara omoget att inte kunna förlÄta eller ens kunna reda ut det hÀr privat istÀllet för att lÀgga ut en skÀrmdump helt öppet i en trÄd. Den hÀr diskussionen har blivit en hetsjakt mot en enda person som inte ens fÄr be om förlÄtelse. Alla har vi varit unga nÄn gÄng och det Àr inte alls sjÀlvklart nÀr man börjar lÀgga ut videos att man blir ifrÄgasatt pÄ det sÀttet av vuxna personer. Visa lite respekt och var trevliga mot varann. Att offentligt smutskasta personer sÄhÀr Àr bara lÄgt.

Oho för att satsa det sista pÄ mirakel!

Matte516
0

sen var vĂ€l Rebeckas video inte om det korrekta sĂ€ttet att stĂ€lla upp en kanin pĂ„ bordet????

eller har jag misstolkat det.

Personligen tycker jag ocksÄ att Selma redan bett tusen gÄnger om ursÀkt och borde bli förlÄten :) Ge henne en andra chans, Àven om en paus lÄter bra :)

fast detta Àr vÀl bara mina (obetydliga?) smÄ Äsikter. :o

HÀlsiningar frÄn mig

RebeccaG
0

Ifall nĂ„gon har problem med skĂ€rmdumparna sĂ„ Ă€r det bara att be en Medarbetare ta bort dem, dĂ„ dem har tjĂ€nat sitt syfte - att lösa ett problem. 

Jag var sÀkerligen otydlig med detta men jag har förlÄtit Selma för sina otrevliga och omogna kommentarer, sÄ jag har ingenting emot henne som person ifall det Àr det som detta handlar om?

#48 Jag har inte smutskastat nÄgon. Men nÀr jag bad henne, snÀllt och vÀnligt, att lugna ner sig & inget hÀnde sÄ mÄste man vÀll ta tag i problemet? Mina skÀrmdumpar skulle inte dra igÄng nÄgon 'hetsjakt' utan enbart lösa ett problem med hur man hÄller god ton pÄ nÀtet, vilket det uppenbarligen inte gjordes. Nu Àr kommentarerna borta & Selma har bett om ursÀkt, vilken jag godtagit. Kan vi bara slÀppa det nu? Ingen vitts att drive pÄ den diskussionen mer.

| Youtube

[Hallons]
3

Ska vi inte lÀgga ner det hÀr snacket nu? Rebecca vet vad hon gör och nu har det löst sig. Punkt.

Allexx77
1

Jag hittar inte b.la "hur man bÀr en kanin" videon. Har ni tagit bort den?

Matte516
0

#52 jag tror de tog bort den

HÀlsiningar frÄn mig