Kaninungar
Hej!
Tänkte kolla en sak med er alla. Jag har två kaniner (två honor). En Rex samt en Lejonhuvad. Min lejonhuvade kanin parade jag för 8v sedan, vart 2st lyckade parningar men dessvärre inga ungar. Nu parade jag henne förra lördagen (5/4) och det blev 8st lyckade parningar som jag VET om.. De gick dock tillsammans i tre dygn så det vart nog fler lyckade som jag inte vet om… Om hon är dräktig och om hon går 32 dygn så blir det ungar 7/5.. :-) Tänkte bara kolla hur stor chans det är att det INTE blir ungar? Hur vanligt är det att det är fel på hanen? Min hona har haft en kull tidigare (förra sommaren) där det vart två fina och friska ungar.
Vore roligt att veta hur stor chansen är att det blir ungar den här gången, vet att man inte kan garantera något innan det ligger ungar i boet… Men ni får gärna dela med er av era erfarenheter kring lyckade parningar och kaninungar. :)
Bifogar även en bild på min wienertecknade hona samt den rysstecknade hanen. Vad tror ni att jag kan få för färger OM det blir ungar? :) //Kevin