Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3308 ggr
loginger
3

Bästa uteburen ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni om denna bur till en kanin som är ute året runt?

RebeccaG
0

Mått?

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

loginger
0

175 X 70 X 110

Men det kanske är bättre att skaffa en bur med större Hage

Jag är på jakt efter en bur som passar året runt och där det även finns yta att skutta runt på.

Eventuellt så kan det även bli en kull med ungar framöver så det ska vara en bur som även funkar till det! 

Tacksam för förslag :-)

[Lollo 97]
0

Jag tycker du ska göra en stor bur själv. Köpa virke och bygga. Då kan du få den hur stor du vill och hur du vill att den ska se ut.

loginger
0

Har du tips? på ritning eller bilder ? :-)

Linda1977
0

Köp material och bygg en egen rejäl bur. Sök på Google, finns massor av olika byggen att hämta inspiration ifrån. //Linda

loginger
0

Tack :-)

Fridaaaa
1

(man får inte ta bilder från nätet utan att fråga bildägaren först)

Jag rekommenderar inte den, dyr plus inte så bra kvalité. Rekommenderar som #5.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lollo 97]
0

Nej, tyvärr har jag inga ritningar utan vi har byggt med eget öga kan man säga. Dom älskar burarna men vi har inga hagar till burarna. Utan vi har hagar ute på gården de kan vara i.

L8A
0

Precis en sådan vi funderar på att köpa…

Är det någon som har en sådan bur och vet om den passar bra utomhus året om?

annikajo
0

Om du inte har den under tak, tex på en altan, blir det väldigt opraktiskt när det snöar - som det gör i större delen av sverige - du måste skotta framför buren annars får du inte upp dörrarna… för att bara nämna en sak. Det är opraktiskt att behöva stå dubbelvikt eller på huk när man städar, bodelen är inte så högt över marken. Egentligen kan bara övervåningen räknas som vinterfäig, resten är rastgård, och den kan knappast uppfylla måttkraven? Svårt att avgöra på bild. De ser bra ut på bild, men är väldigt låga i praktiken. Om 110 är det högsta måttet vid nocken och en (enlig mig) praktisk vinterbur på ben har boytan på ca 80 cm höjd (som en diskbänk ungefär) så förstår ni vad jag menar.

Om jag inte kunde bygga skulle jag köpa en vinterbur här:

http://www.faboden.se/burtillverkningen.html

eller liljedalsbur:

http://liljedalskaniner.webs.com/nyabursidan.htm