HöKuber/Hökakor
Jag ska resa med tåg till Umeå från stockholm den 28/4
Och undrar då om hökakor/Hökuber är något bra? Splittrasinte lika mycket som jag fattar det som. Samt hur gör ni när det är en resa på 6 och30 min resa? Tycker låter lite väl länge ha en kanin inlåst i reseburen. :)
~End of all days begins every day~
Jag har använt mig av alfa alfa hökuber från Oxbow och tycker fungerat riktigt bra. Dock kände jag att det blev lite dyrt i det långa loppet. Men perfekt för en kortare resa eller vad man ska säga 
:) okej, jag hade bara tänkt ha under resan så jag har något hö istället för lägga på golvet och han inte rör det. Kan tänka mig det blir dyrt i långa loppet dåjag tror kosta 70 kr en liten påse. :)
Jag skulle nog ta kaninen på lite kortare turer först så den liksom vänjer sig med rörelserna osv innan 6,5h resan :)
Fast kaninen kommer nog kissa och bajsa i transportburen så jag skulle nog ha halm och en boll med hö 🙂
//Joanna
Jag har gjort samma resa, Umeå-Stockholm, fast för att sedan åka vidare längre söderut, och det gick bra, trots att jag var lite orolig för den långa resan. Jag köpte en lite större transtportbur (medium istället för s) och sen stoppade jag ett gammalt kuddfodral med "toalätt"-pellets som jag sedan sydde igen. Funkade kanonbra. Försökte introducera "hökuber" lite innan resan, men det gick sådärså jag valde en höboll och det blev bra. Jag hade även gott om mutor med mig i form av favoritgodis. Under resan vilade han mest, men dagen efter var han som vanligt så allt gick finfint. Tåget mellan Umeå och Stockholm är fräscht och rymligt så det kommer att gå bra :) lycka till!
Jag åker inte allt för sällan Uppsala-Borås med mina kaniner, det tar ca 5,5 h med tåg. Jag brukar ha en tidning i botten, filt eller handduk lindad runt tidningen och en tuss hö längst in. Det tycker jag funkar bra :)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#3 Han har åkt från bro till stockholm. :) är en timmes pendling. Vilket han klarar galant. Så försökt introducera resor innan. Då vi ska ställa ut i framtiden.
#4 okej :) tack ska försöka göra det. Har funderat på ha både hökuber och hö i boll utifall att. Han är inte kräsen men är orolig för hans mage ibland. Smart med godis :) det ska jag ta med mig. Är det kallt på tågen? brukar flyga till umeå så är första gången jag tar tåget. lite orolig han ska frysa.
#4 okej :) tack för tipset. har funderat ha en handduk lite längst ena kanten då jag är lite rädd det blir för kallt för han på tåget.
Nej, det är inte kallt på tåg :)
#7 :) vad bra. Varit orolig men då borde han klara sig bra.
#9 okej :) är det för den ska pyssla med något eller annan orsak? sval kommer jag försöka. Han är hel svart så vet han lätt blir jättevarm. :) har även med mig gurka om han inte vill dricka ur vattenskålen. då jag har hans lillebror en dvärghamster som ska ha gurka för få i sig vätska