Rasta kaninerna i regn
Hur brukar ni göra med rastning av kaninerna när det regnar? :)! Jag blir så irriterad när det regnar när kaninerna typ river ner hela buren av överskottsenergi ;)! Brukar ta ut dom ett tag om det inte regnar för mycket, men det räcker liksom inte för mina dampiga kaniner!
Mina är kvar i sina burar när det regnar mycket. Duggar det kan de komma ut i hagarna men inte annars, det har de ingen nytta av och uppskattar inte ändå
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min har sin bur under altanen, så jag blockerar vägen ut till trädgården med kompost galler så får han skutta i altanen
De får turas om att springa av sig en stund inne i kaninhuset vid regn och rusk. Funkar fint!
Tror ni man kan ha dom ute en stund om det inte regnar, men är blött på marken?
#4 Det gör jag med utekaninerna, men inte gjort med innekanin, om det inte är varmt ute vill säga
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 ok tack :-) Brukar nämligen ta ut dom när det är blött på marken ibland, men vet inte om dom blir förkylda eller nått av det.
#4 Absolut, skulle de bli jätteblöta kan du alltid torka av dem med en handduk. Men dem brukar klara sådant själva.
#7 ja man tycker ju att som borde klara av det ;P, hur skulle dom annars göra i det fria liksom?
Shackalen får vara ute då det regnar, hon har sitt varma hus och dör nog inte 🙂