Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1069 ggr
missan´s
0

(K) Utebur

Hej!

Min kompis ska skaffa en kaninunge av mig (eller min hona rättare sagt). Problemet är att hon inte hittar någon bur som hon kan ha ute. I djuraffärerna är det typ bara inneburar och hon får inte köpa på internet för sina föräldrar. Jag tänkte hjälpa henne med att fråga här om ni vet eller har någon kaninbur för utomhus bruk? 

Var: Kronobergs län, eller i närheten. 

Gärna en ganska stor bur, med två våningar eller så. Men går självklart bra med annan. :)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Zabbio
0

Har ni nån granngården? Kika på deras hönshus/bur. Finns beskrivningar och pris på nätet men om den verkar funka kan de ju åka in och köpa. granngården har även kaninburar för utebruk mem jag är inte säker på att de håller lagliga mått. har inget själb. Utgår från att de kollat blocket :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

missan´s
0

#1 Ja, vi har Granngården, och jag hittade en utebur på deras hemsida.  Dock var den väldigt dyr. Jag ska ta och prata med min kompis om den buren. Tack för tipset! :) 

Kom gärna med fler förslag. :)

Facie
0

NI kan inte försöka bygga ihop en egen? :)

Pretty wise //

Zabbio
0

#2 hönsuteburen? Också dyr men dtörre än kaninburen.

missan´s
0

#3 Kanske, men i så fall så får jag nog fråga min morfar om han kan ställa upp. Jag ska ta och kolla upp det. :)

#4 Menar du den här?

Oj, den glömde jag att titta på. Glömde att säga det. Hon kommer ha kaninburen på hennes "balkong", hon bor längst ner i en lägenhet. Så en hönsutebur

missan´s
0

#5 Oj, fliken funkade inte. Här är den: http://www.granngarden.se/product/honshus-hobby-105x100x108cm

Zabbio
0

Ja precis den. Jag vet inte om den är nåt bra, men om man nu letar efter utebur i vanlig affär så är det en av de största jag sett :) Kanske vill man ändr lite för att få mer ljus i den. Om man inte bygger till en Hage av typ kompostgaller (eller köper den som hör till)

missan´s
0

#7 Låter jättebra! Ska absolut tipsa om denna buren. Och ja, hon kommer ha kompostgaller runt buren också, så blir det lite mer ljus och plats.👍