OT - Första skoldagen
Har du börjat skolan igen? Berätta hur din allra första dag i skolan efter sommarlovet var!
(Haha, jag har tråkigt och vill läsa något :D)

Jag har ju inte börjar skolan än :D Men vil gärna veta hur ni andra hade det :)

Började klockan 09:00 (EXAKT. Våra lärare är väldigt bra på att passa tider -.-). Massor med info. De håller på att bygga om i skolan, så vi ska ha vissa lektioner i baracker ^.^
Hursomhelst så har min HAT-lärare slutat. Yeey! :D Allas hatlärare förresten. Nya fräscha skåp har vi fått :) Och så har vi fått nya 4or, 5or & 6or (det hade vi inte innan). Och en MASSA nya 7or (fjortisvarning -.-)
Ointressant kanske xD

Jag har inte heller börjat skolan än!
börjar om en vecka gör jag!
Jag vill inte börja skolan igen jag vill ha mer sommarlov!
men undrar hur det e för er som har börjat skolan

#2 Hahahaa xD

Jag började igår ^^ Det kändes faktiskt lite halvkonstigt att ha börjat igen x) Men som tur är vänjer man sig ju :)
jag ska börja idag…ingen aning när vi ska börja

Den var dåålig:( Nu är det anndra dagen, ser INTE fram emot den. Kommer inte ha kul alls.
Vårat chema är dåligast i världen också..
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag börjar skolan idag kl 10.00 :/
Onej jag väntarc en dag till.. 
Jag började skolan igår. Och det var väl rätt okej :) Sena dagar och tidiga mornar. Men på Måndagarna börjar vi i alla fall 20 över 9 :) Fast vi slutar 16.00 då.. :/ Hursomhelst blev det inten skola för mig idag! Är sjuk =(
Hälsningar Vemsan
Börjar skolan "på riktigt" på torsdag, har upprop imorron :|
Börjar på torsdag.
Jag började igår kl 8.20 :) Fick info, välkomnande osv ^^ Sen så fick vi börja med ett grupparbete som ska redovisas idag :)

jag börjar i morgon kl 10:00

Har inte börjat ännu.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag börjar imorgon, det känns rätt bra att börja skolan igen, jag ska börja nian, men jag oroar mig för nationella proven :S Vi haringa läxor på vår skola, och de enda prov som finns är matteprov, vi har diskussioner i de andra ämnen istället ;) Vi går lite längre om dagarna också, men jag tycker att det är värt det, för när man kommer hem sen så vet man att man är helt KLAR med skolan för dagen.

Jag börjar imorrn=(

Jag börjar ettan imorrn. Är riktigt nervös! Nästan alla jag känner och umgås med ska gå på ett annat gymnasium. Och jag har ingen aning om vad det är för klass jag kommer hamna i. Ska gå estet bild. Menmen, det kommer nog gå bra..hoppas jag :)
det var första dagen i tvåan idag.. har ju bytt klassr sen i ettan.. känns ganska trist.. usch.. hemskt. men men, man får väl ge den nya klassen en chans endå.. har ju några av mina kompisar där :/
Medarbetare på Hundar.ifokus
Började igår och det var väl sådär. Inte för att jag lärde känna ngn med träffade Rebecka på lunchrasten, så helt ensam var jag inte.. Sen idag så skulle vi göra något tillsammans med niorna och åttorna, "Yeey" (inte) Hamnade iaf i en ganska bra grupp med tre nior och två åttor, och vi hade kul (särskilt när vi skulle ställa upp oss i en piramid, ramlade x antal gånger) :P
#20 Så din mamma gick inte på fottricket? ;P
#16 Gud vad skönt utan läxor!! Jag skulle också hellre gå längre i skolan och sen slippa läxorna .. :)
#21: Nej, fatta vad irriterande ;P Men killarna var ganska snälla, så det gick väl bra iaf.. ;p (Iofs skulle jag ge dem "omdömme" som påverkade deras betyg :P
Måste tillägga att våra första tider var bra iaf ;P Igår började jag nio och slutade ett, och idag gick jag endast fyra timmar..
Jag böjade 08.30 igår :P

Jag började i skolan för två dagar sen.
Den första dagen, Måndag, var vi bara där i 20 minuter! Känns lite onödigt , men, inte emot mig.
Sen så var vi på en ''utflykt'' idag, dem som ville fikc bada och så. Sen gjorde vi lite lekar, as tråkigt var det.

Jag börjar på måndag i 8:an. Jag ska dessutom byta skola!
Började igår.. Började med att vi kom till klassrummen och de sa hej och så och information och bla bla bla ni får inga skåp ännu för de är inte färdiga bla bla bla osv.. vi har bytt skåp varje år xD man brukar ha samma..
Vi fick som tur var sluta 12.00 (vi började 8.00).
Idag så gick vi på "utflykt" med hela enheten (b-enheten på skolan). När vi kom fram delades vi in i grupper (vi, åttorna och sjuorna). sen gjorde vi massa som t.ex. tipsrunda, kubb m.m. trååkigt…. aja vi fick sluta 2, inte 20 över 3 iaf ;)

Idag var det min första hela skolandag och det var hemskt! :(
Vi har såhär A och B grupper. Vi är 4 kompisar som har varit sedan 6 års (går i 7;an nu) och nu så ska som SÄRA PÅ OSS! :'/ Jag frågade min "pedagog" om det var en permanent grupp lista och varför jag inte fick vara med alla mina kompisar och då fick jag till svar -"För att ni inte ska vara så beroende av varandra" eller något i den stilen. Förut så var vi allihop på alla lektioner men nu kommer vi typ aldrig ses i skolan. Jag vet inte var jag ska göra vill bara dö just nu. Är såå arg på våran "pedagog" för jag antar att det är hon som gjort grupperna :/ Jag vill inte heller gå i A! Låter lite töntigt kanske men jag vill gå i B för har alltid gjort det och får typ inte byta :/ Vet fan i mig inte vad jag ska göra :'/ :@ Ska jag försöka "gå vidare" eller ska jag strida imot för att se om det finns någon chans att vi får vara i samma grupp igen? Vad skulle du gjort?
du kan ju börja med att gå i den klassen, ge den en chans. Sen om du verkligen inte trivs så måste du ju få byta senare.. jag bytte när det gått lite mer än halva sjuan :P

#29 Okej :) Jag får väl lov att sluta oroa mig så mycket. Men jag tycker det är så dumt att låta oss gå i olika klasser för det :/

#30 Livet är orättvist.

#31 Japp, det märks.. (;
Min första var idag :)
Fick massa böcker och så sprang jag mellan rum hella dagen och så gjorde jag en hatt av papper ;P Jävligt snyggt ;) Det var vell inget särskilt precis ;)
#22 Synd, då var ju foten helt i onödan :/ Bra att killarna var snälla iaf, haha x)

Jag började kl. 09.00. Alla 8or skulle samlas i skolans Aula.
När alla var samlade började rektorn att snacka som han alltid gör. Efter det skulle alla i min klass samlas vid "hemkunskapen", där mina klassförståndare var och väntade på oss. När vi väl var där skulle vi få massa papper och sånt, och sedan våra skåpsnycklar. Vi gick igenom vårt nya schema som jag btw tycker är.. mycket bra! :)
Det har ju börjat massa 7or i skolan nu, (som btw tror dom är något -.-) så skolan är full av barn. :P
Sedan slutade vi efter maten, ca. 12. (:
#34: Det vara bara för att jag är så söt xD Haha, nä skojja bara ^^

börjar på torsdag….

började skolan igår igen då fick vi våran almenacka och skrev ner när vi hade lov och när terminen slutade(längtar) defter de fick vi papper om reglerna på skolan efter det så fick vi våra skåp (yes över igen!!)och efter de fick vi vårat sugiga schema ja och sen vad det det tack och hej:P

HEJ & HÅ JAG FICK ÖVERSKÅP <333 I vissa korridorer har de monterat upp nya skåp! Jag fick ett nytt :D Babygrönt xD

började igår kl. 10.30 slutade igen vid 12.00 efter 30 minuters lunch ;) hade bara en massa info som vi redan visste i stort sett ;P
Börjar i övermorgon, i åttan… Ska inte bli så kul med tanke på alla nya sjuor och läxor och såna bajssaker xD Men jag längtar efter kompisarna!! <333
Mohahaha, börjar imorron ;P
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

börjar på torsdag, med upprop :P ska bli kul å träffa kompisarna igen :)

Började idag. Supertrist! Vill ha mer sommarlov!!! 5 nya i klassen och jag måste byta grupp i en av gångerna jag rider, för att vi slutar för sent.. Om det inte går måste jag sluta rida på ridskolan då har jag bara min medryttarhäst. Inte speciellt kul dag alltså :(

#39 JAG FICK OCKSÅ ÖVERSKÅP, dessutom var min klass skåp större än alla andras :P :D xD

BÖrjar i mårn..
började skolan igår. vi fick ett nytt klass rum. vi fick det såkallade "nya" klassrummet som har en egen ingång medmera. vi har fått en ny lärare också !!!
innan lunch gjorde vi massa tråkiga saker som att kasta boll osv XD

Börjar idag!! o.O
Ja med, kul o veta att nån är uppe, amanda_b!

Jag börjar idag, åker till skolan om ca 20-30 minuter

Jag bor också idag, klockan 13.00. Ny skola, ny klass, nya lärare och så vidare. Från att ha gått på en pytteliten skola ute på landet med 40 elever och ca 6-7 lärare, till att gå på en av Skellefteås allra största skolor. Har inte kollat på min lärarlista ännu, men min kompis ska ha över 20 olika lärare.
Känns så konstigt, att behöva slitas ifrån sina allra bästa vänner, att börja om helt på nytt. Vi har känt varandra sedan blöjtiden, 6 stycken personer. :(
www.frihetenskaniner.se
börjar 9:an på torsdag. ;(

Lycka till alla som börjar skolan idag! :)

#53: Tacktack :)
www.frihetenskaniner.se

#54 Spec. till dig ;)
Jag börjar på måndag (: Usch vilken ångest jag har x( ska iaf börja åttan med betyg (a) menmen, vi får ju överskåp nu (:

#55: Haha, tack :)
Om 1 timma går min buss. Nu ska jag sminka mig & plocka ihop mina grejer, sedan åker jag, Fanny (Ync.) och Lina (limpan) till Sörböle :)
www.frihetenskaniner.se

Hehe, okej. Hoppas allt går d´fint :)

Nu har jag nyss kommit hem, och det var inte alls så farligt, nästan roligt faktiskt! Och vi har ett jättebra schema också :D
#36 Ja, självklart^^ Vad annars? xD

jag började i måndags.!! Och är faktist nöjd med shemat och allt!! Handboll 5ggr i veckan och ridning en gång.. Så en dag blir det båda handboll och ridning…. På tisdagar blir det sooovmorgon!! Vi börjar igentligen kl: 08.15 men vi börjar 09.30! ( det äe bara våran klass som har det för vi har ingen teknik då )
Jag är nöjd med skåp nr också.. fick nr 99 !

Jag började skolan klockan 9:30 och vi gick tillsamans till den nya sporthallen och rekotorn höll ett långt tal och vi gjorde vågen
sedan fick vi böcker och pratade sen åt vi lunch (Tacos) Med Torr
köttfärs och frusena bröd. Sen prata vi igen och sen hadde vi hemkunskap tråkigt.
Jag fick underskåp -,- Nummer 3149 ^^

Började idag! Helt okej.. Kul att träffa kompisarna igen! Glassbilen kommer alltid när vi börjar skolan och då får alla på hela skolan isglass!
Fick överskåp denna termin igen! :)
Idag fick vi bara massa papper, får nog böcker på måndag.
Imorgon ska vi (alla åttor) åka på överlevnadsläger i Allingsås!
Vi ska sova i melitärtält och ha tänt nån brasa så alla ska turas om och vara "eldvakt".
Det värsta av allt är att man måste "utföra sina behov" i SKOGEN! >.<
Nån som har varit på överlevnadsläger?

Jag har överskåp nr 321^^

Fick underskå, nr 35. Helt okej, fräscht också, min kompis däremot fick ett helt nerkladdat och äckligt skåp. Enligt mig så är schemat helt okej, kunde varit bättre, kunde varit sämre. Helt okej klass också, men otroligt stor skola. Kommer att virra bort mig ;)
www.frihetenskaniner.se

Kan ni inte skriva vilka tider ni slutar? :)

Ingen aning faktist, kring halv-fyra-fyra tror jag.
www.frihetenskaniner.se

Började i måndes. Jag var trött -.- och börjar förstå hur viktig nian är med alla nationela proven..kommer aldrig klara dom!! Man kan inte förbereda sig iheller. Trött på skolan xD Men första dagen fick vi bara papper/böcker och bara snackade så det gick fort.
vi brukar sluta 20 över 3 men denna vecka har vi slutat 2 ^^
Börjar på lärarhögskolan på måndag.. *nervös* :D
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#77 Åh vad roligt :D LärarTina ;)
#78: Jajamen ;)
#77 Du kan få bli min fröken :D:D ^^
- Mvh Emma
#80: Tyvärr ska jag bli lågstadielärare men skicka dina barn till mig så tar jag hand om dom
Då ska jag lära dom att räkna och läsa och vara snälla och älska alla djur ^^,
#81 Men jag kan börja om hela skolan för din skull xD
- Mvh Emma
Fatta vad jag skulle få MVG i ettan då x'D
- Mvh Emma
#82: Jamen dåså! Då är du så välkommen :D Utbildningen tar 3,5 år men efter det är jag redo :P
#84 Vad bra, då kan jag avsluta gymnasieutbildningen och sen börja efter nått år ^^
- Mvh Emma

Tina, du verkar verkligen passa som förskolelärare. Allvarligt - du är ju perfekt för det jobbet. Vet inte riktigt varför men så är det!
www.frihetenskaniner.se
#86: Hur kan du veta det? ;) Tack för komplimangen :D:D Ska bli jättespännande att börja på måndag. Det är nog iof bara upprop och typ "välkommen" och sen går jag väl runt och kikar lite men ni kommer få höra aaaaallt! :D
Jag börjar imorrn, torsdag. Jag börjar kl 1..men jag har ingen aning om vart vi ska samlas :S tidigare gick vi i baracker, men i år ska alla stackar 6:or som e så rädda för oss nior gå där, så då ska vi börja i stora skolan i JS -.- Fett jobbigt, jag trivdes i barackerna, det va fräscht där..toaletterna va fräscha! det e dom inte i JS -.- jag kommer fan springa över till barackerna varje gång jag ska på toa xP Jaja, jag hoppas iaf att jag får bra schema…

#87: Vet inte riktigt som sagt men det känns som att du kommer att bli en perfekt förskolelärare :)
www.frihetenskaniner.se

Jag började 7an :D å vi fick nya klasskompisar men jag var sjuk har svullna körtlar och feber men jag ville inte missa första dan på högstadiet :P (Undra hur många jag smittade ner :P -_-)
Gud vad låga skåpnummer ni fick dåra ;o
Jag har överskåp nr 43 ^^
- Mvh Emma

har skåpsnummer 390 ^^ men vi har inga över o under skåp, vi har skåp ;) alltså avlånga långa typ xD
fick skåp idag ^^ fick nr… 262 tror ja eller kanske 362… xD aja nåt sånt :P Fick i perfekt höjd (näst högst upp).

Vi har inga över eller under skåp.. Vi har ett sånt skåp som det brukar vara på badhus!..!

De flesta dagar slutar jag runt 3, den senaste kvart i 4 och den tidigaste 12..

blää, vi bytte inte skåp, jag har mitt gamla underskåp :(
Började i torsdags, ny klass också för den delen. Vi gjorde inte så mkt; hade upprop och fick en massa papper och en almenacka var.. sen fick vi sluta.

Jag började kl 08.15. Jag cycklade till skolan har inte speciellet långt. Tar typ tio min. Vårat schema har blivit lite konstigt för att vi brukade ha slöjd på fredagar men vi har det på Tisdagar. Och första dan brukara vi sluta typ halv tolv. Men vi slutade halv tre( tur att man for till tandläkarn)
Jahapp…ni e skolan igång då xP
Började på riktigt i måndags ( i torsdags va det typ upprop bara, å i fredags hade vi lektioner efter halv 10) Det väl ok i skolan…går ju ändå 9:an xD Jag har överskåp (YES!) nmr…510 ^^ vi har ju typ bytt lärare helt :S ny engelskalärare/mentor, ny NO å ny mattelärare..å vår mattelärare e ju helt koko…han gör ett enkelt mattetal hur komplicerat som helst :S Jaja…finns väl inte så mkt å göra åt det…men iår har vi musik (Yes :D) och slöjd oxå, å det e kul ^^ Å vi slipper livskunskapen *gör en glädjedans xD*