koppel :P
Ni vet sånna "rullkoppel" som hundar brukar har (?) (: Jag har tänkt köpa en sån till min kanin,men kan man hoppa med det kopplet också? :P

Ja, man kan hoppa med det men man får inte tävla med rullkoppel då domarna inte ser om föraren "lyfter" kaninen över hindret då då kopplet alltid är spänt. Men visst funkar det att hoppa i annars :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Det är typ olagligt, eller vad man ska säga, att tävla i hoppning med. Och jag skulle inte rekommendera det, för tappar du handtaget på kopplet kan det rulla ihop i en himmla fart och skada/skrämma kaninen.
Hälsningar Vemsan

Jag skulle nog inte rekomendera det….fast det går ju säkert (fast tror inte man får ha sånna på tävlingar iaf). Annars är sånna ganska bra, dom är ju långa å så. Men när man hoppar bör man nog ha ett vanligt koppel (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Jag skulle inte heller rekomendera det. Hoppar & använder vanligt koppel (2,5-meters). Funkar jättebra.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
okej :P
Jag ar hoppat med det, men då har jag rullat ut det nån meter och spärrat ;)
- Mvh Emma
#6 okej :P
funkade det bra? x)
#7 ja då :) Fast ska köpa ett vanligt längre koppel att hoppa med :)
- Mvh Emma

Tycker att man ska använda ett vanligt koppel när man hoppar.
Okej,då får det nog bli ett vanligt koppel jag ska köpa ;)

Om du skall ut på en promenad och har en liten nin som är lite rädd är rull-koppel ett bra altenativ :) Då slipper du springa efter kaninen och skrämma upp den.
Jag har ett rullkoppel till Hubert, väldigt skönt när man är ute på promenad :) Inge trassel och han kan röra sig på ett helt annat sätt + att jag inte måste springa i hälarna på honom. :)
#2 - Vad tänkte jag på xD "Olagligt" xP "Förbjudet" heter det xD
Hälsningar Vemsan
Jag har både rullkoppel å vanligt, men använder bara rullkopplet i princip. Tycker det är skitbra :)

Har ocks¨rullkoppel när jag promenerar. Och det är toppen :D Jag tkr det är jättejobbigt att gå med vanligt koppel. :)

kanske inte riktigt är att rekomendera, men….?
ohh låter ju jätte bra när man promenerar med kaninen ;D
får nog köpa båda! x'D

Ja, jag rekomenderar det när man promenerar.

jag brukar använda rullkopplet om nån kompis vill prova hoppa med nisse.. för då trasslar han inte in sig lika lätt…