Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1114 ggr
SmillaM
0

Bits!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, nu har jag fått nog, Bobo bits och morrar hela tiden! Som alla andra säger att hon är i tonåren nu. Men kommer hon bli som vanligt igen? Och när? En till fråga, varför blev det bubbligt runt bilmärket jag fick av henne?

Aktiv på kanin.ifokus.se

SmillaM
0

Förresten hon är sju månader nu

Aktiv på kanin.ifokus.se

Bunnydonna
0

Hej! Lämna henne i fred några veckor och gör bara det du måste i buren. Fortsättning följer gärna ….. Mvh Bunnydonna

Moalinn
0

Det blir bättre!

Min hane var hemsk, riktigt hemsk, när han var i tonåren men gick över efter några månader (kan inte säga exakt hur många men två kanske). Sen hjälpte kastrering också.

Har många ärr efter att han bet mig och varför det blir "bubbligt" vet jag inte men det brukar dra sig tillbaka.

Ha tålamod så löser det sig 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Hallons]
1

Det blir bättre! Bearbeta henne och försök att förstå henne. Du kan utöva olika övningar med henne. Närma dig henne lånsamt med godis i handen om det går. Tillslut kan hon lugna sig lite mer. Du ska visa att det är du som bestämmer, men du får inte vara för hård mot henne.

SmillaM
1

Tack för svar! Jag har tagit in henne till mig och kelat med henne och varit så lugnt jag kan med henne så att hon ska känna sig trygg, det slutade med att hon vältrade sig på sidan :)

Aktiv på kanin.ifokus.se