Försäkring?
Undrar om ni har försäkring på era kaniner? Bör man ha det om man skall kastrera dem? Om komplikationer skulle uppstå? Skall kastrera på torsdag, bör i så fall försäkra senast imorgon.
Försäkring täcker inte kostnader såsom kastrering.
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Nepp har jag inte.
Försäkring går inte på kastrering om kastreringen inte sker av medicinska skäl vill säga, alltså pga sjukdom till exempel.
Sedan är det 21 dagars karens, dvs om djuret blir sjuk under den tiden, så går inte försäkringen in och täcker.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har våra 10 kaniner försäkrade, det är lite drygt 4000 kr/år.
Jag har agria (med medicin som ingår) & ett belopp på 10 000kr per kanin & år. Så per kanin är det lite drygt 400 kr/år, vilket är helt OK🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Jag försäkrade min direkt, kostar bara 300 kr om året och enligt mig är det värt varenda öre i fall han blir sjuk.
Men som ovanstående säger, kasteringskostnader täcker inte försäkringen.
Pretty wise //
Precis som de ovan säger.
Den täcker inte heller om djuret skulle bli dåligt efter kastreringen och skulle behöva stanna kvar under natten, det tycker jag är riktigt dåligt!
Men jag har mina försäkrade i Sveland, inte varit några problem. använt försäkringen 1 gång än så länge. Många tycker kanske inte det är nödvändigt men jag tycker det är skönt att ha ifall att!
Jag betalar 600kr i fast självrisk och sen 20% av resterande kostnad.
Betalar mellan 25-32 kr i månaden per kanin. Dvs ungefär 350kr per år
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Jag har använt min försäkring 1 gång till när en av grabbarna hemma fick problem med ögat. Det skulle gå på ca 6000 kr ifall jag inte haft försäkring, så jag har en del pengar 'kvar' på den kaninen ifall något mer skulle hända innan 1 år gått.
Väldigt skönt att jag slapp betala den summan själv, speciellt när jag är student & inte är gjord av pengar😐
Jag har mina försäkrade i agria med 20 000 i tak. Det är skönt att veta att man kan åka till vet utan att det ska kosta skjortan. I vintras skadade min kanin sin tå så illa att den amputerades tillslut, det gick på 6 000 totalt. Inte direkt en rolig summa att betala. Så jag tycker absolut att du ska försäkra din kanin, man vet aldrig när olyckan är framme! Agria har bäst villkor tycker jag.
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Japp! Har alla mina försäkrade, känns jätte skönt att ha ett skyddsnät att falla i om något skulle hända. Jag har Agrias smådjursförsäkring som kostar 30 kr/mån om jag inte minns helt fel.
Som de ovan skrivit täcker försäkringar ej kastreringar.
Jag har för mig att jag läst någonstans att i alla fall Agria täcker ev. komplikationer efter kastrering.
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#9 Yes, Agria täcker komplikationer efter ingrepp(dock eller när det gäller tandproblem)
Jag har en av mina två kaniner försäkrade.
Endast hanen som är försäkrad eftersom han är min lilla ögonsten, och jag är mer orolig över att något skulle hända honom. Om någonting skulle hända honan skulle jag förstås bli förkrossad, men inte alls på samma sätt som vid hanen som jag ser som mitt eget barn…bara lite hårigare. 😂
#12 Förstår inte riktigt din logik. Om din hona blir sjuk ska du ta bort henne då? Eller hur tänker du för de kommer ju kosta lika mycket som för hanen i så fall.
Pretty wise //