(K) Hermelin
Söker en renrasig hermelin
Hona / hane, helst hona (dock bra psyke & humör)
Bebis eller upp till 3år
Ska finnas i Stockholmsområdet eller närliggande område
Köp eller låna på foder för ev senare köp
Pris: 100kr upp till 800kr
Pm:a mig om du har en liten skrutt som kan passa =)
Vad vill du ha den till? (Hoppning/utställning)
Någon speciell färg du önskar? :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag ska ha den till kel & hoppning =) Jag gillar färger! Dessa gillar jag mest : zobel / siames av olika slag, rysstecknad och olika former av wt. Men kan ju fastna för andra färger också =)
Har du någon / några?
#2: Jag har tyvärr inga hermeliner alls, tänkte mest om man kunde rekommendera några uppfödare. Vet en som säljer av en del vit rödögda dock till utställning.
http://kallebrokanin.djurmix.se/?cat=33 hon har en rysstecknad till salu :)
-' Malin Hultman
Okej =) Jag gick in på den hemsidan, men det gick inte att mejla =/
Vit rödögd kan ju också funka. Fastnar man för någon lite filur så spelar inte färgen så stor roll ;)
Skickar PM till dig. :)
-' Malin Hultman
Jag ska ha en kull hermeliner nu om nån vecka ( http://kanin.ifokus.se/discussions/5330aa918e0e7401cf00363e-parade-hermelinkaniner?participating-1 ) bor dock i Umeå men har vänner och bekanta som åker till Stockholmsområdet då och då så frakt kan ju ev. gå att lösa :)
#6 Ja, jag såg din annons, men tänkte att det kanske var för långt. Hör gärna av dig när ungarna har kommit :)
#7 Absolut kan göra de, kommer lägga ut en tråd här också när de föds :)
Ett tips? är att kolla på www.stockholmskaf.se, där finns många duktiga uppfödare!
#9 Mejlat flera stycken därifrån. Har knappt fått några svar =/
#10 Vilka? :)
#11 Kommer inte ihåg vad de hette =/ Men jag skrev en del mejl i alla fall. Verkar svårt att hitta en liten hermelin =(
Jag har en hona jag kan sälja åt dig! Skicka iväg ett mail så kan jag maila dig med bild! :-)