Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 532 ggr
ninen DH
1

Varför avlar ni?

Skulle vara intressant i vilka syften ni avlar.

Roshallon
0

Dels avlar jag för att bevara en hotad ras. Har Mellerudskaniner hemma, och kommer snart bli genbank också. :)

Sen har jag köttkaniner, TJS och BJ. Bland annat för att jag vill veta vart min mat kommer ifrån, och att djuren har fått ett värdigt liv och slut.

Henni-Chan
0

Främst för att få fram nya kaniner till min Avel 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Idlil
0

För att få fram bra individer och få in nytt blod i hoppningen. :)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

djurtok
0

Ska hjälpa till att bevara en hotad ras :)

För evigt med Gaia

ninen DH
0
[RC1393]
0

Få fram bra avels/utställningsmaterial till mig själv i japan dvärgvädursaveln🙂

Zabbio
0

För att kaniner smakar gott och lever mycket bättre hemma hos mig än gris och kyckling lever i industrin. Produktion, alltså.

Och för att jag gillar kaniner, älskar att se dem skutta runt, tycker om utmaningen att forma en ''ny'' typ av kanin efter hur jag vill ha dem (naturligtvis med hälsa och temperament i fokus).

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

RebeccaG
2

1. För att få fram bra avels-/ utställningsbara lejonhuvade kaniner med ett bra temprament, bra standard och i färgen Japantecknad gul/svart. 2. För att få fram hoppare med mycket 'hare' i sig, med ett trevligt temperament som jag sedan kan avla vidare på(självklart ska dessa vara duktiga hoppare). Jag vill helt enkelt ge kaninerna de anatomiska förutsättningar att bli duktigare hoppare.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Hallons]
1

Jag avlar för att få fram fina utställnings djur som lämpar sig för kel och Avel. Jag lägger ner mycket på temperament och tycker att det är viktigt. Vet att vissa uppfödare haft problem med rasen liten Rex. Jag försöker även få fram en tätare päls, som jag kallar "äkta rexpäls" tyvärr har ju många rexar en päls som inte är så jätte tät. Jag vill även utöka färgerna svart och viltfärgade ungar.

Allexx77
0

Jag har bara avlat en gång och jag avlar nu för kel, Avel och utställning/hoppning. Blir det överskott behåller jag dem ;)

Peak303
0

Jag avlar främst för mig själv. Har 2 hoppare som tänkt ta en kull efter nästa år för att spara en unge. Har även mål om att få fram bra hoppare med viljan att själva vilja hoppa med fart. 

Sen ska jag även börja med utställningsavel (igen) där jag avlar för att få fram fler av just den färgen jag valt samt fler kaniner med rätt kriterier för just den rasen.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

ninen DH
0

#11 Ja, farten och viljan är två stora problem inom hoppningen…

Peak303
0

#12: Ja! Är glad att jag hittade Zapp, sådan fart asså! 😍

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt