Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 857 ggr
[AnimalLover1]
3

Toalåda i utebur?

Har ni toalåda i er ute ur eller bara ett toahörn på gräset? Färklara gärna:)

[neptunens]
0

Utebur som i Hage eller som permanent bostad?
Mina har inte tolådor i sina hagar, men i sina burar.

Jerrytherabbit
0

Har inte toalåda i uteburarna, men flyttar dem  ofta i stället, så det blir inte mkt avföring i kaninernas burar

[AnimalLover1]
0

#1 i permanent bostaden, alltså den vanliga buren.

[AnimalLover1]
0

Vart ställer ni toalådan, om ni har det? Direkt på gräset? :)

[AnimalLover1]
0

?

Ninwe
0

Jag har en vinterbur med en stor permanent Hage framför. Jag har en toalåda i hagen, stående direkt på marken. Men jag ska snart lägga spån över hela botten så då kommer jag ta bort den. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Ninwe
0

Fast jag har ju nät som botten, men jag räknar det som marken. :D

Hälsningar,

[AnimalLover1]
0

Men har du spån i toalådan?:) Blir den inte blöt av regnet?;)

Ninwe
0

#8 Ja, jag har spån i toan och det har kommit regn i den ibland. Men det upplever jag bara som positivt, för då ligger spånet kvar och blåser inte omkring. Städar man regelbundet så hinner det inte bli dåligt heller. :-)

Hälsningar,

ALEVIUSS
0

Nä varför ska man ha en toalåda i utehagen för?

Om hagen står på en gräsmatta?

Min Hane kissar och bajsar enbart i 2 hörn i utehagen. Och där han bajsat blir gräset superhögt under vår-sommar :p.

I sin utebur har han en hörntoa. Han har fram till förra sommaren enbart bajsat/kissat i ett hörn. Men förra sommaren började han även kissa i ett annat hörn oxå :/

[AnimalLover1]
0

#9 Men tömmer man den varje dag då? Klibbas inte spånet fast, ska man tvätta av den då xD ;-)

ALEVIUSS
0

fast jag förstår att det kan bli skräpigt med bajskulor på gräsmattan. Men min Hage står längst bort i trädgården (permanent) och vi använder inte den delen så, vi kan lugnt låta honom gödsla gräsmattan :D

Ninwe
0

#11 Ungefär var tredje dag. Jo spånet kan klibba fast, men är lätt att skrapa bort. Ja, jag tvättat den regelbundet. :-)

Hälsningar,