Ambers bebisar (utveckling)
Nu har Ambers kull äntligen kommit. Fast dock inte med rätt hane. Det vart Liljebackens Vrede istället för Crystorm's Gt Ch Hardrock Angel. Men vad spelar det för roll?! Lite lägre klassning på hanen bara. Jamena oavsett om man har en lågt klassad pappa betyder det inte att man inte blir bra själv lixom. :)
Fem krabbater föddes igår (30/03-14) varav två lever just nu.
En värkar vara:
?/? Japantecknad. Den heter (Lundens) Stereo Madness.
Och en
?/? Japantecknad vitörad. Den heter (Lundens) Back On Track.
Kullen bestog oxå av:
Viltgul med japanränder (Lundens) Dry Out
Madagaskar vitörad (Lundens) Polargeist
Vilgul (Lundens) Base After Base
Ungarna är döpta efter spelbanor i Geometry Lite.
En kommer sparas och en kommer säljas. Här kommer jag lägga upp ungarnas första dagar/veckor. Så får vi se hur dom utvecklas till små kaniner.
31/03-14 Amber och bebisarna har flyttat in. Amber är oerfaren försföderska och lite dålig koll så igår när jag var ute var ungarna stenkalla. Nu bor dom inne för att dom inte ska frysa ihjäl. :) Så fort Amber får koll på hur man sköter två bebisar kommer dom flytta ut igen. :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Hon är så fin din Amber!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#1 Tack så mycket! 🙂
#3 Tack, Tack!! 😃
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Grattis! 🥳
2014-03-30 föddes två små livliga krabater som jag längtat efter i ungefär 2 år. 2014-04-03 somnade dom in pga dålig omhändertagande av mamma kanin. :( tänk att man kan fästa sig vid små nakna råttor på typ 3 dagar. Det känns jätte tungt att dom har lämnat mig. Vila i frid Lundens Stereo Madness & Lundens Back On Track
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
#6 Näää, så tråkigt! Beklagar verkligen!!!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning