Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2794 ggr
Wilmas kaniner
8

A-kullen

Hej!

Idag på morgonen (eller i natt) så har min kanin Alma fått två små ungar Kär Jag tittade precis till ungarna för första gången för att se så att ingen var dödfödd, men de sprattlade och såg ut att må bra :) Mamman Alma hade gjort ett jättefint bo med en massa päls i Tummen upp 

Ungarna är renrasiga dvärgvädurar som kommer att ha stamtavla. Pappan är i färgen blå och har blått, viltblått och svart bakom sig. Mamman är i färgen svart och har svart, svartmanteltecknat, brunt och blått bakom sig. Det såg ut som att ungarna var svarta, men de skulle också kunna vara blåa. :)

Wilmas kaniner
1

Idag är ungarna en dag gamla :) Båda två ser ut att må bra ;) Jag tog lite bilder på dem idag, men bara väldigt snabbt.

Wilmas kaniner
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kolla på tassen, tycker att det ser så charmigt ut :)

Wilmas kaniner
2

Älskar dem redan ;)

[neptunens]
4

Hur kommer det sig att du har plasthandskar på dig? 🙂

Wilmas kaniner
3

#4 Jag har det för att det inte ska lukta för mycket människa. Jag klappar honan med handskarna på innan jag försiktigt tar i ungarna :)

[neptunens]
8

#5, Ah oki! Tror du inte att en okänd och ganska skarp plastlukt är mer oroväckande för honan än din vanliga lukt som hon antagligen är van vid? 🙂 Jag bara spånar, har aldrig ens tänkt tanken att ta på mig plasthandskar när jag kollar ungarna nämligen.

Wilmas kaniner
1

#6 Dessa hanskar luktar faktist ingenting, kanske pyttelite. Men eftersom att jag gnider dem i honans päls innan, så luktar de bara päls :)

[Hallons]
0

#6 Håller med där lite 😉 Plast kan ge ifrån sig en stark lukt som honan kanske blir stressad av. Men intressant att du har på dig plast handskar. Har du någon erfarenhet av hur honan reagerar? 🙂

tilde&twix
1

#6 & #8 - Plasthandskar som dessa på bilden luktar inget och är helt sterila. Om ni kollar på färgen så är det typiska sjukhushandskar och dom är gjorda så att dom inte ska avge någon som helst doft eller något annat som kan vara skadligt. Dessutom är det bra med handskar, då det skyddar miniknoddarna från bakterier under dom första dagarna. Och med tanke på att hon tar kull på sin hona, så tror jag att hon känner den tillräckligt bra : )

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

[Hallons]
1

#9 var absolut inget taskigt menat. Var en fråga, tänkte om plast handskar är något som borde testas 😎

Wilmas kaniner
0

#8 Jag skrev att handskarna inte luktar så mycket :) Jag har valt att använda handskar till ungarna för att det inte ska lukta så mycket människa. Jag gnider handskarna i honans päls innan jag rör ungarna. Det är ju dessutom bra för att skydda mot bakterier ;)

[Hallons]
0

#11 okej :) der låter smart med plats handskar

Wilmas kaniner
0

#12 Ja, det har funkat för mina kullar iallafall :)

[Hallons]
0

#13 okej :)

Wilmas kaniner
0

Idag är ungarna 2 dagar. De båda ser friska ut ;)

tilde&twix
0

#15 Åh vad roligt!

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

[Hallons]
0

#15 kul :)

Wilmas kaniner
0

#16 #17 Tack så mycket :D

Wilmas kaniner
0

Idag är ungarna 4 dagar. De har fått jättelite päls och har blivit ganska stora :) Har tagit lite bilder på dem idag ;)

Wilmas kaniner
0

Här är dem båda två (:

Wilmas kaniner
1

En liten sötnos (;

Wilmas kaniner
0

Får inte med bilden i inlägget ibland, det är därför det står "en liten sötnos (;" i inlägget innan.

Wilmas kaniner
0

De blir svarta båda två :)

Wilmas kaniner
0

Idag är ungarna en vecka gamla :D De har verkligen blivit jättestora om man jämför med min andra honas kull (kullarna är födda på samma dag).

Wilmas kaniner
0

Ungarna har börjat att få lite päls och den är jättemjuk :)

Wilmas kaniner
0

Nu börjar ungarna bli riktigt stora och fina :) De är 10 dagar gamla idag. Snart börjar de nog att öppna ögonen ;)

Wilmas kaniner
0

Idag är ungarna 12 dagar och båda två har nästan öppnat ögonen helt :D

Wilmas kaniner
0

De börjar bli riktigt stora och väldigt söta :) De liknar sin mamma på pricken ;)

Wilmas kaniner
1

Idag har en av ungarna utforskat världen utanför boet i några minuter :) de börjar verkligen bli stora nu (:

Mimmulih
0

ahw <3 *smälter*

Wilmas kaniner
0

#30 Det gör jag med ;)

Wilmas kaniner
0

Idag är ungarna 16 dagar och de kryper utanför boet då och då. De är så söta när de nästan snubblar fram på sina klumpiga små ben :) vi har kollat könet på dem idag, och det ser ut som en pojke och en flicka :) Så vi har döpt dem till Alvin och Amelia.

Wilmas kaniner
0

Nu är ungarna stora och hur söta som helst :) de kryper ut ur boet då och då, de springer fram och tillbaka. Men jag är inte längre säker på om den ena är en tjej, för idag såg den ut som en kille. Men vi får väl se när de blir lite större ;)

Wilmas kaniner
0

Hej! Idag är ungarna över 3 veckor. De börjar bli riktigt stora och väldigt söta :) Både Alvin och Amelia är jätte charmiga små godingar ;)

Wilmas kaniner
0

Idag har jag fotograferat ungarna lite i solljuset ;) De är så söta nu när de skuttar omkring :)

Wilmas kaniner
0

De börjar bli riktigt stora och hur gulliga som helst ;) Man vill bara pussa på dem ^^