JAg undrar också. Är det kabelsamlare folk använder eller? Har varit på Clas Ohlson och Kjell och Company och de säger att de inte har kabelskydd, utan bara kabelsamlare av plast.
Ikea har bäst, 39kr 5meter. Och inga mellanrum så som bilden i inlägg #2 har. Har haft olika sorter men Ikeas är bäst.
Jag har fäst alla sladdar i kabellister, ser snyggare ut och är mycket smidigare enligt mig. Dock går inta alla sladdar att sätta i skydden har jag i sladdkorvarnatill dem :)
Köpte mina på Harald Nyborg men det finns ju även på ÖB, Kjell, Claes Ohlson osv.
Pretty wise //
Kabelsamlare är inte säkert. Min hane har dödat många skydd och kablar. Köp en grind istället och ha kaninen i ett rum utan kablar.
#5 Det beror nog på individen. Min kanin går till exempel aldrig på några skydd och inte heller tjockare (oskyddade) kablar, de är de smala sladdaran han är intresserad av :)
Pretty wise //
Min hane dödar alla typer av kablar och kabelskydd.
Nu har jag köpt dels rör i hårdplast som jag skärt upp längs med och lagt på vissa sladdar, det är hur mycket hårdare som helst än kabelskydd, dock jättesvårt att få på kablarna.
Jag har även köpt en sån där burk där man kan pressa ner allt trassel och har dubbla kabelskydd på sladdar (först ett litet och sen ett sånt där tjockt på). Om det skulle bli gnag ändå i framtiden ska jag smörja in dem med bittermandelarom eller tigerbalsam eller dylikt äckel. :)