Aktivering
Har du några aktiveringsleksaker till din kanin? Visa gärna upp bilder och berätta varför/varför inte leksaken är populär :)
Min lille är inte intresserad av bollar och sånt men tunnlar är en stor hit, här är ett litet klipp på när han blir exalterad för han ser att hans tunnel har bytt form från rak till formad som ett C.
https://www.youtube.com/watch?v=00KszIAYLoA
Så jag har köpt tunnlar och små hus till honom och han verkar inte tröttna utan springer och hoppar runt dem flera gånger om dagen..
Pretty wise //
Jag har bara en aktiveringsboll man lägger godsaker i. Den är väldigt uppskattad utav alla kaninerna. Ifall det har med bollen o göra eller ifall det bara är att det kommer något ätbart ur den det kan jag dock inte svara på ;) Sedan köpte jag någon träleksak jag tänkte de kunde ha kul med, gnaga på och så. En cylinderformad sak med trägaller och en bjällra i. Inte uppskattad. Den låg mest och äcklades bort i toalådan.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Jag lägger några pelletsbitar i en toarulle, viker ihop ändarna och gör ett lite håll mitt på. Denna kan min kanin sen hålla på med en lång stund. Han kastar upp den i luften, och ger sig inte förens den är helt tom (och massakerad)!
Har en aktiveringsboll, en höboll som honan brukar slänga runt och en liten ihålig trä"stock" man kan trycka hö i vilken honan också slänger omkring på ibland. Ingen av leksakerna är speciellt uppskattade utan bara bra grejer att kasta på om honan är brunstig/arg. Hanen rör ingen av sakerna :p
Mina odjur älskar bollar med pinglor i😊
Varenda dag flyger dessa stackars bollar kring i burarna😂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Inga alls 🙂
De uppskattar tunnlar, upphöjda platser mm istället 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min Tassen har ingen aktivering i saker han har en toa rulle men de ligger i höet utan att röras på. Så han får springa och skutta och hoppa upp på soffan och vidare när han springer 🙂
Aktiveringsbollar man lägger pellets i gillar alla mina kaniner.
Två honor gillar också bollar med pinglor, de slänger omkring dem i burarna, eller skuttar runt med dem i munnen.
Tunnlar var roliga i början, tyckte några, men nu verkar de ha tröttnat, och tunnlarna tar mest upp plats i burarna.