House kullen
Igår den 22 Februari föddes House kullen här i Övarp. Javelin levererade 5st små söta knoddar.
Ovanligt var faktiskt att hon födde mitt på dagen. Råkade störa henne när jag var där ute på dagen då var hon i fullgång att bygga ett bo. Smög snabbt därifrån och sedan två timmar senare låg där 5st små sötnosar i boet.
U. Snowflake's Javelin
E. Sandbäcks Zid
Ungarna ser för tillfället viltgrå ut hela högen, men vissa är ljusa som ev. kan vara viltblå men det får tiden utvisa.
House temat är alltså att ungarna kommer döpas efter olika House artister. Så som Aviici, Zedd, Axwell, Swedish House Mafia etc.
Kullen är egentligen inte så planerad men jag tror den kan bli spännande ändå. Förhoppningarna är att dom ärver pappa Zid's coola framåt temperament men mamma Javelin's otroliga hoppteknik.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Dag 1
Alla ungarna har blivit igenom kollade och märkta i öronen så jag ska kunna hålla koll på vilka som är vilka. Dom skiftar färg lite då och då, känns som viltgrå och viltblå men vi får se!
Blåingen är lite tunn så han har fått extra matas idag.
Mvh. Ida Lundahl
#2 Eller hur 😃 Känns som riktig vår nu! Första renrasiga kullen är beräknad om 2v. 😉
Mvh. Ida Lundahl
Grattis! Vad kul :) Smart att märka dem för att hålla reda på vem som är vem. Vad märker du med?
#4 Tack! :) Jag märkte dessa med vanliga dvd-pennor, fungerar utmärkt faktiskt! man får ju fylla i lite när det börjar försvinna annars är det perfekt.
Konstaterade att 2st är enfärgade så dom är blå eller svarta, vilket av dom får tiden utvisa! på tis-ons bör vi se färgerna :)
Mvh. Ida Lundahl
Jätte söta Ida ❤️ Älskar att gissa färger på mina innan man riktigt ser!
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
#6 Eller hur :)
Liten uppdatering;
Dessvärre lämnade den lilla svarta oss igår. Han fick bara vara med oss i 7 dagar men vi saknar honom lika mycket för det. Vila i frid min lille vän 😕❤️
Mvh. Ida Lundahl
Idag fotade jag dom små fetknopparna innan jag började jobba. Alla växer som dom ska och dom börjar nu, 11 dagar gamla, så smått öppna ögonen. Ska bli super roligt nu när dom börjar kunna se, då kommer dom vara mer framåt. :)
Mvh. Ida Lundahl
Det är jobbigt att växa 😍 Han somnade såhär på rygg bara haha! ❤️
Mvh. Ida Lundahl
Vad är det för ras? Jätte söta! XD ;)
#10 Det är blandisar :) Mamman är holländar- /hoppkorsning och pappan är renrasig dvärgvädur.
Mvh. Ida Lundahl
Idag har det börjat hända grejer!!
Alla ungar har varit ute lite smått utanför boet och kollat sig omkring. Nu dröjer det inte länge till innan dom är ute och terrar sin stackars mamma ;) Ska bli spännande!
Mvh. Ida Lundahl
Unge nummer två
Viltgrå
märkt med grönt
Mvh. Ida Lundahl
Unge nummer tre
Viltgrå
märkt med rosa
Mvh. Ida Lundahl
Unge nummer fyra
Viltgrå
märkt med blått
Mvh. Ida Lundahl
Så otroligt fina!
Pretty wise //
Åh gooos ._.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
#17-18 Visst är dom! Dom är såå himla mysiga. Blir 2 veckor gamla imorgon och är jääätte framåt redan. Man får sitta och passa dom när man öppnar buren så inget litet busfrö hoppar ut! :)
Mvh. Ida Lundahl
Svarta sötnöten är holländartecknad 😃
Mvh. Ida Lundahl
Nu är dom ute och springer omkring i buren ute hos mamma! Dom har även börjat med sina små söta glädjeskutt.
Mvh. Ida Lundahl
en viltgrå rödförstärkt liten bebis ❤️
Mvh. Ida Lundahl
Denna lilla kille kommer förmodligen få stanna. Har även lite funderingar på att behålla en hona.. Vi får se hur det slutar! Kan ju (tyvärr) inte behålla alla 😉
Mvh. Ida Lundahl
Är de lite långhåriga? Jäääättesöta är dom :)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
# 20 Holländartecknad, what? du menar väl wienertecknad..? 😃
#25: Nope holländartecknade. 😎
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#24 Japp dom får nog lite lejonman precis som mamma. Alla utom Selma. 😉
#25 Nej, holländatecknad precis som det står 😉
Mvh. Ida Lundahl