Tiggkanin!
Här sitter man i lugn och ro och tar sig en fika hemma i soffan när det helt plötsligt sitter något fluffigt i knät och klättrar för allt han är värd för att försöka stjäla min kaka!
Är era kaniner lika tokiga? Är lika när man äter lösgodis eller popcorn.. Men bra charmigt är det allt 😃
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Haha! sån söt liten knaskanin ❤️
Nja inte när jag äter snacks som popkorn, godis etc. Han verkar förstå att dessa är lite onaturliga:p Däremot om man äter nötter eller frukt, torkad frukt blir han helt tokig bara han får vittring :D
Även när jag ätit torkad frukt och går ut (utekanin) för att hälsa och pussa osv så blir han riktigt upphetsad när han känner frukt doften från min mun då blir jag ju tvungen att hämta en liten bit man får ju inte sukta stackaren :p han får annars torkad frukt vid klicker träning och lite då och då :)
Haha aa min kanin är också helt knäpp, han var helt galen i julas för att jag hade en påse med juleskum på mitt skrivbord, så fort han fick chansen så smet han upp dit och försökte få in huvudet genom det lilla hålet haha 😃
Mina kaniner får russin som godis, och de bokstavligen klättrar på mig för att få det :P
Om jag kommer in i deras rum o ska ge kvällsmat och det "bara" är gammalt trist hö o lite pellets så blir den ena nästan sur och börjar slänga runt saker, typ en liten träsak me en pingla i kan hon börja kasta runt, eller börja rycka i mina byxor.
Då tycker de att det är dags för några russin :D
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Haha mina två är precis likadana. Antingen sträcker se sig upp mot soffan, eller så hoppas de upp i soffan med världens fart. Händer att jag sitter med en chipsskål i knäet i soffan, och nästa gång jag tittar till skålen står Herr Elliot och glufsar i sig…
För någon dag sedan satt jag med ett kex i handen när jag pratade med en kompis. Sänkte handen lite, och Elliot snodde åt sig kexet från golvet…Rackarns!
Haha!! Känner igen det där. Satt en kväll i soffan med någonting gott i handen, minns inte vad det var men gott var det. Den ena kaninen var ute och sprang och han älskar att springa uppe på ryggstödet. Jag känner något rycka i handen och ploff så var det jag nu åt på borta. Samma sak gäller två av de andra. Man kan inte äta och ha dem lösa samtidigt utan att få en kanin i godis/chipspåsen eller på tallriken ;) Men mysiga är de när de kommer och låtsas kela för att sedan sno ;)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Kan inte äta något i mitt rum utan att ha två kaniner uppe i ansiktet, och speciellt inte något som prasslar ex. godispåse, då är dem som tokigast :)
Underbart att höra att jag inte är den enda med en sån gottegris till kanin! 😂
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se