Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 417 ggr
Augustiskaniner
0

Foderfrågor

Hur ofta och hur mycket pellets utfodrar ni era dvärgkaniner med? Jag ger mina 1dl varje dag, utöver hö och vatten, och skulle gärna vilja veta hur mycket andra ger :)

http://augustiskaniner.weebly.com

Lejonhuvade och Rex blandningar.

Peak303
0

Mina kaniner (dvärgvädur & dvärgvädurskorsningar) får ½ dl pellets en gång om dagen. Äter dem tillräckligt med hö behöver dem inte mer än så. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Facie
0

Cirka 0.8 dl en gång om dagen :)

Pretty wise //

[RC1393]
0

Max 0,5 dl var, ungar något mer vid behov.

Evilina
0

Ger mina en näve ungefär, uppmätt till ungefär 0,4 dl, den ena får lite mer :)

hannabs
0

2 msk per dag. Mina ena får drygt 2,5 msk då han alltid varit en kanin av smalare typ.

[neptunens]
0

Har dvärgvädurar och de får ca 2-4 msk per dag, + hö, vatten, grenar och grönskar.

Boschkis
0

Av mina 4 kaniner är det bara en som får pellets tillfälligt då hon tappade i vikt pga tandproblem. Hon får 1/8 dl per dag. De andra tre klarar sig bra på fri tillgång till hö med bra värden samt att alla får lite grönsaker varje dag och har tillgång till grenar och träd.. Skulle de kaninerna av någon anledning behöva komplettera med pellets skulle även de få 1/8 dl.

I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.

Mickis1994
1

Mina får 0,5-0,75 dl rabbit royal per dag. Samt hö och vatten dagligen. Sedan även grönsaker ibland och grönt när naturen bjuder på det🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

WhiteWolf
0

ca 0,5dl (hoppkaniner 2,5-3kg)

Linda1977
0

Hanen får 0,75-1 dl/dag, behövs annars tappar han hullet. Honan får 0,25 dl/dag. Ger pellets en gång/dag. Fri tillgång på vatten, hö & grenar. //Linda

Mannez
0

Jag har bara lejonhuvade dvärgvädurar och en dvärgvädur, det pellets jag använder är en blandning av Rabbfor och Cuni Natur som jag blandar ihop. Mängden skiljer sig ifrån individ till individ. De kaniner som ställs ut, samt ungdjur får 1 deciliter. De vuxna avelskaninerna får mellan 0.5-1 dl pellets. Honor med kull får givetvis mer pellets och den mänden anpassas efter kullstorleken.

Hälsningar Amanda och kaninerna

hobbymupp
0

1 msk per dag, uppdelat i 0,5 msk 2 gånger :) Han lever ju eg på hö då, men med lite pellets som tillskott. Han väger 2 kilo