Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 3643 ggr
[Hallons]
4

(Intressekoll) liten rex

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Busebo´s Aquala❤️Busebo´s Pongo

Den 3 mars 2014 parades Busebo´s Aquala med Busebo´s Pongo. Två keliga och fina kaniner av rasen liten rex. Jag hoppas på fina ungar med bra temperament som lämpar sig för utställning, sällskap och även Avel. Troligt vis sätter Kari Hellman (uppfödare av Busebos kaniner) att sätta stamtavla för de ungar som lämpar sig för det.

Busebo´s Pongo: Dalmatinertecknad svart. Pongo är jättefin och kelig. Han har ett underbart temperament och är mysig och go! Pongo har stamtavla men är inte utställd. Blir en lucka i stamtavlan. Ägare: Kari Hellman

Busebos´s Aquala:                                                                                Viltblå tjej. Helt underbar och kramgo. Urläcker päls och vacker kroppsform. Hon är även utställd på 93,5p. Aquala bor hos mig.

Ras: Liten rex                                                                                         Förväntade färger: Viltblå, Dalmatiner svart, svart och Lux.   Pris: 400kr

Vid intresse hör av er i tråden eller pm. Ta gärna frågor via pm.

RebeccaG
0

Vad e det för färger bakom föräldrarna?

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Hallons]
0

#1 Jag har inte Pongos stamtavla framför mig. Men sitter nu med Aqualas i handen 😉

Moder: Lux

Fader: Madagaskar

Morfar: Viltbrun

Farfar: Blå

Mormor: Svart

Farmor: Svart

( Det jag vet är att pongo har bla svart, dalmatiner svart och lux i släkten)

RebeccaG
0

#2 Du kan nog räkna med viltgrått, snarare än viltblått såvida inte kombon gett viltblått innan. 
Det kräver anlag för blått från hanens sida, annars kommer det inga blå bebisar😉

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Hallons]
0

#3 tack för kunnig info :)

[Hallons]
0

En bild till på Busebos Aquala

djurtok
0

Beroende på hur de ser ut kan jag ha ett litet intresse ;) Jag här alltid älskat päls typen men färger är jag mer "kräsen" om, även fast alla är fina :)

För evigt med Gaia

[Hallons]
0

#6 okej. Du får höra av dig vid frågor eller om det blir aktuellt :)

djurtok
0

#7 Ja visst! :D

För evigt med Gaia

sfut
3

#3 eftersom pappan har lux i släkten kan det mycket väl bli blå bebisar :) Lycka till med kullen!

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

[Hallons]
0

#9 tack så mycket

[Hallons]
2

Dag 3 i dräktigheten (om hon nu inte går tom)

Moppie
0

Detta lät riktigt spännande, Håller koll här om det skulle dyka upp en fin liten rex.

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

[Hallons]
5

#12 gör det 😉

Har bestämt mig för att senare (kanske dag 28 av dräktigheten) göra en liten kull-dagbok för er som intresserar er! 

[Hallons]
0

Putt :)

[Hallons]
0

Dag 4 i dräktigheten ;)

[Hallons]
1

Kommer uppdatera mer på hemsidan: Nilvanas rexar

[Hallons]
0

Putt :) dag 5 i dräktigheten

[Hallons]
0

Putt :) Dag 6

[Hallons]
0

Nu är det en vecka sen hon parades :)

[Hallons]
0

Putt

[Hallons]
2

En bild på den blivande mamman

[Guldvingens]
4

Ett tips?!

Helkroppsbilder från sidan är uppskattat! Speciellt om man är ute efter ett stamtavledjur. Bilder på huvudet nära inpå säger ingenting.

Vrid bilderna innan du lägger in dem också, man får så ont i huvudet annars.

[Hallons]
0

#22 Tack för tipset!

[Hallons]
0

Putt

Moppie
0

När beräknas ungarna komma?

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

[Hallons]
0

#25 slutet av mars, början av april

[Hallons]
0

På måndag har det gått 2v sedan parningen!

Moppie
0

Då får man önska dig och din fina nin lycka till med denna kullen. Ska du spara någon? 🙂

[Hallons]
0

#28 det är tänkt att jag spara en hona :)

Moppie
0

#29 Va kul, För att ställa då eller? :)

Cotast
0

#30 Man kan inte sätta stamtavla på ungarna utan ett uppfödarnr, vilket TS saknar(rätta mig om jag har fel TS)

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

djurtok
0

#31 uppfödaren för honan står för det och hon har skickat in till SKAF om uppfödar nr har jag för mig (hon har skrivit på instagram) :)

För evigt med Gaia

[Hallons]
1

#31 stämmer mycket bra. Därför kommer uppfödaren av Busebos kaniner (som födde upp hanen Pongo) att sätta stamtavla på de ungar som lämpar sig för det. Däremot som #32 säger så har jag skickat in en ansökan om uppfödar nr

[Hallons]
2

Idag är Aquala inne på 2 veckor. Hon har börjat fixa lite med halm och Hö och magen är stor :)

djurtok
0

#34 Ja men då hoppas vi på några bebbar! :)

För evigt med Gaia

[Hallons]
0

#35 jajemen. Och hon är lite tjurigare nu också! ;)

djurtok
0

Haha ja inte röra bebisarna! ;D

För evigt med Gaia

Moppie
0

#31 jaha, okej

[Hallons]
1

#37 haha. Precis ;)

[Hallons]
0

Dag 16 :)

Cotast
2

Har du inga fina bilder på honan?

tussen12
5

#42 det finns ju bilder. Vill du se mer specifika på ect kropp så får du väl skriva det. Fina bilder betyder olika, det går ju efter vad man själv tycker är en fin bild.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[Hallons]
4

#41 fina?

Cotast
5

#42 Jag tycker inte de bilderna som finns på honan är bra, det tror jag många håller med om. Speciellt när det handlar om renrasiga kaniner där det faktiskt kan komma stamtavledjur, då vill ju många ha en viss möjlighet att faktiskt se hur mamman ser ut i kropp & typ. En bild rakt framifrån säger inte ett smack. 

#43 Fina som i presentationsbilder, där man ser lite mer hur hon ser ut i kropp & hur hon visar upp sig. 
En bild rakt framifrån säger ingenting😕

[Hallons]
0

#44 jag ska försöka ta en bra bild imorgon :)

tussen12
5

"Fina bilder" säger inget smack heller. "Det vore bra om man såg hela kroppen, speciellt när det handlar om stamtavledjur" - nu blev det genast lättare att förstå.

Ninwe
3

#44 Vi förstår hur du menar, men man kan uttrycka sig på bättre sätt. Jag anser inte att "Har du inga fina bilder på honan?" Är särskilt trevligt. Det uppfattar i alla fall jag som att alla de bilder som hon har tagit inte är fina, med andra ord fula..

Hälsningar,
Ninni :-)

tussen12
0

Nu ska vi inte förstöra Hallons intressetråd, den är ju här för att kolla eventuella köpare :)

Cotast
1

#46 & #47 Men snälla, jag frågade bara. Ingen ide att tjaffsa om det?

tussen12
1

#49 jag tjafsar då inte. Nu slutar vi diskussionen här:)

[Hallons]
2

Uppdatering

Aqua är fet som en ballong. Vi får se om hon är dräktig

Ninwe
0

Jag är inte ute efter att förstöra tråden, jag tycker bara att det är synd att det finns folk som inte tänker på hur man ska uttrycka sig på bästa sätt. Det spelar ju ingen roll hur duktig man är, om det man skriver uppfattas som elakt? Men jag håller med, jag ska inte förstöra tråden mer! :-)

Hälsningar,

Anoki
0

Har du bild på hanen? :)

[Hallons]
1

#53 har tjatat på uppfödaren om att få en bild så jag hoppas snart. Jag har själv sett honom på bild. Ska lägga upp en bild här så fort jag får en 🙂

Ninwe
0

Kommer hanen att ställas ut? :-)

Hälsningar,

Cotast
7

#52: Som jag sagt otaliga ggr i tidigare trådar, jag skriver allt neutralt. 
Hade jag tyckt att ex. TS bilder varit fula hade jag inte tvekat att säga så heller. Det enda som förstör en sån här tråd är kommentarer där ni uppfattat något elakt, som i själva verket inte är så. 

Vill ni mig ngt mer får ni mer än gärna ta det via PM, orkar inte tjaffsa med småbarn i ett forum på nätet, sådant kan tas privat om ni anser det nödvändigt.

[Hallons]
1

#55 det vet jag inte. Det är uppfödarens hane så hon bestämmer :)

Svado
5

#56.

Det är nog så att det är du som kommer behöva ändra på dig, du kan inte förvänta dig att alla andra människor som hänger på detta forum ska "veta om" att du skriver på ett neutralt sätt.

Att skriva neutralt funkar inte över datorn, lär dig detta och du kommer få betydligt färre tjafs runt omkring dig.

Visst behöver man inte kasta in sjuttioelva smileysar, men man måste alltid tänka på att känslor inte går att förmedla på internet och därför måste du precis som alla andra skriva så att folk förstår hur du menar och vilken känsla du skriver med. Det kan du INTE kräva att alla vi andra bara ska veta.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

djurtok
0

"Aqua är fet som en ballong"- haha låter så himla gulligt om man nu kan beskriva det så.. ;) #56 Okej ett litet missförstånd, men nu är det uträtt..

För evigt med Gaia

[Hallons]
0

#59 XD

Cotast
3

#58 Gör alla en tjänst & läs inlägg #17 här: http://kanin.ifokus.se/discussions/52f7f032ce12c476a00006e0-skriver-av-mig
Hoppas du lär dig något & kanske till och med tar åt dig. Är väldigt trött på sånna som du just nu🥵

[Hallons]
2

#61 räcker det inte nu? Detta är ingen OT tråd. En länk gör väl inte saken bättre? Kan admin rända alla inlägg som är OT.

tussen12
0

#56 är det verkligen rätt att kalla folk småbarn? Jisses, varför är dom småbarn nu då? Det är väl ändå du som formulerade dig på ett otydligt sätt, och vi tog det som att kommentaren var negativt riktad. Men är vi småbarn för det?

[Hallons]
0

Uppdatering Snart är det dags att starta en kulldagbok. Aqualas mage står rätt ut och jag har börjat känna de små flodhästarna. Hoppas nu att hon verkligen är dräktig :)

[Hallons]
0

Uppdatering: Nu är det bara ca 12 dagar kvar tills att ungarna föds. Aquala har en stor mage och är lite tjurig.

[Hallons]
0

Putt! Inte långt kvar

MarHai
6

Så var det det där med att putta ofta….

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Hallons]
4

#67 förlåt. Minns faktisk inte att jag hann göra det i morse i all stress :)

Delilah81
0

Det verkar ju som att hon är dräktig av det du skriver att döma!

Lycka till, du har en spännande tid framför dig! 🙂

Är det din första kull?

[Hallons]
0

#69 tack! Ja, det skulle man kunna säga. Min kanin Shakira fick en kull men tyvärr överlevde ingen vid 1 v ålder. Ska bli så spännande med denna kull! Jag funderar på Victoria Secret tema

Delilah81
1

Ok, vad tråkigt :(   Hur många ungar fick hon?

VS tema låter ju toppen!  Men finns det passande namn för ev pojkar på det temat då?

[Hallons]
0

#71 hittade ett par som var lite pojk-aktiva :) 4 st

Delilah81
0

Ok!   Lycka till som sagt, blir spännande att följa 🙂

[Hallons]
0

Vad spännande. Nu är det bara ca 8-9 dagar tills kullen kommer! :)

[Hallons]
0

Dag 22

Snart är det dags att göra en tråd inför att kullen kommer. Dag 27 kommer ni kunna få läsa i en dagboks tråd.

[neptunens]
0

Är inte det här en dagbokstråd? 🙂

[Hallons]
0

#76 nja, mer en intressekolls tråd liksom 😉 Vill ha en tråd som bara har med ungarnas uppväxt att göra. Så blir detta mer en tråd där man kan höra av sig vid intresse. 🙂