Ny kanin
Hej! Jag är jätte jätte sugen på att skaffa en till kanin. Har redan en hane på 4 år, tyvärr dog hans syster förra sommaren. Han har inte reagerat på hennes död, men jag tror inte att han hade haft något imot lite sällskap. Jag antar att jag får skaffa en unge, och två hanar brukar väl inte komma så bra överens så en hona. Skulle gärna vilja ha lite råd och tips? hur jag ska vänja de vid varandra. Tänkte inte ha de i samma bur, utan en "tvillingbur" från Liljedahls kaniner. De är som en bur fast med nät imellan så de kan nosa och se varndra ^^ En annan tjej i byn har kaniner med så hon sa att jag kunde låna en bur av henne i början inan jag har de i tvillingburen. Brukar släppa ut min kille i trädgården några gånger i veckan så då får de väl vara ute samtidigt. Men jag är osäker endå för jag är rädd att de kanske inte kommer överens! 🙈 blir superglad för tips?!
Jag tycker det låter jättebra med en tvillingbur! Kaniner bor inte trångt med varandra i det vilda, och vill helst inte göra det i fångenskap heller. Det kan fungera finemang att ha två kaniner tillsammans i en vanlig bur, men oftast mår de bäst av att bo separat (ha sin egna bohåla), men ändå ha närhet till varandra.
Jag har faktiskt aldrig hört talas om en tvillingbur, men det låter som det ultimata för kaniner i fångenskap tycker jag!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#2 ja det är han! Är bara rädd att de inte kommer komma överens :/ #3 okej tack!
Åh vilken fin bur!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Ja visst är det! :)