Läppen uppriven?
Hej! Jag är orolig för min lille dvärgvädurshane Lakrits. Jag har känt något konstigt i ett par dagar på min kanins läpp när jag burit honom och idag så kollade jag vad de var, då ser jag att läppen är konstig på något sätt. Antingen så är en bit av läppen bortbiten eller så har det blivit ett jack som gått upp. För vi har tre hankaniner som bor i samma lilla rum och det bor i kompostgallerbur som jag och min syster gjort. Mellan burarna så finns det hönsnät också så att dem inte kommer åt varandra i buren men, när jag släpper ut en kanin i rummet så kan det bli så att vars det bara är kompostgaller så kan det få tag i varandra fast vi täcker för där. Så dem kan komma åt att bita varandra på det sättet vissa tillfällen. Jag vet inte va jag ska göra åt Lakrits läpp, bör jag åka till veterinären? Det blöder inte i den och han äter och dricker och beter sig som vanligt. Han rycker inte till eller reagerar inte när jag rör i den och visar inget tecken på att han har ont eller liknande. Vad bör jag göra? Ska jag bara låta det läka av sig själv för jag vet inte riktigt vad det är. Är på mobilen så jag kan inte lägga upp en bild. Förlåt för dåligt stavning.
Om det ser fint ut, dvs inte varar, är rött eller irriterat så läker det säkert ihop som det ska av sig själv. De har ett fantastiskt läkekött de små djuren🙂
Okej, tack så bra :) Är så rädd när det gäller kaniner, har haft en fasansfull otur med kaniner..
Se till att fixa nätet bara där de kommit åt varandra så att det inte händer fler olyckor så ska det nog gå bra 🙂