(S) Lejonhuvad kanin
Hej!
Jag har funderat fram och tillbaka väldigt länge angående detta beslut, men nu är det fattat och därmed tänkte jag kolla vad för hem som erbjuds åt min underbara herre.
Texas är en japantecknad gul/svart lejonhuvad kanin hane på 2 år (född den 9 mars 2012), han är ställd på 92,5 poäng, dock ej stamboksförd än. Han ska dock inte användas i Avel, därför ser jag gärna att han kastreras och bor med en hona om man själv inte vill testa på utställning. Han har goda chanser att få 93,5 poäng.
Han går mycket fint i koppel och är riktigt lättstyrd, detta har gjort att han fattat tycke för hoppningen och söker hinder mycket bra. Han skulle aldrig få för sig att lägga sig platt på banan med andra ord. Det är ett krav att han kommer till ett hem där han får hopptävla då han verkligen brinner för det. Han är lättklassad i skhrf då han endast startat ett fåtal gånger, dock med fina resultat. Med rätt chanser skulle han med största sannolikhet ta pinnar ganska snart. Han är perfekt för dig som vill testa på hoppning på en lagom nivå och som vill ha en kanin med lite fart i benen, dock inte explosiv.
Texas är ganska hanig utav sig, han bär ofta svansen högt, springer upprätt och ogillar andra hanar, dock skvätter han inte. Ett hjärta av guld döljer sig där inne som man väldigt fort som ny person får ta del av.

Vi finns i Härryda, västra götaland. Transport går dock att ordna.
Vid köp ingår övergångsforder, klocklippta klor, fram- och kindtänder kontrollerade, stamtavla, tävlingsbok inom skhrf samt skafkh samt registrering inom skafkh.
Jag är väldigt noga med vart han hamnar då han betyder oerhört mycket för mig. Jag säljer inte till första bästa utan utgår från vad som är bäst för honom. Ett måste är att köparen ska kunna uppdatera mig hur han mår och hur det går med och för honom.
Texas i hagen
Texas tredje tävling
Texas andra tävling
Pris: 450:-
Ska du sälja fina texas? Han är såå gullig 😊
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
#1 Ja om rätt hem dyker upp. :)
Så fin! Men varför ska han inte användas i Avel?
#2 Ok, Synd att man inte avlade Lejnkaniner nu ;)
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
#3 Bland annat bär han på zobel vilket inte är önskevärt.
Skulle vara en prefekt kanin för mig. Men jag vill helst ha en hona. För min kanin hona Kia gick just bort :( så jag letar efter en ny kompis till min kanin Pärlan. Hon gillar inte hanar så går inte. Men jag skulle verkligen velat haft honom med går inte tyvärr :/. Men han var väldigt fin och jag är väldigt intresserad av kanin hoppning och har faktiskt tänkt börja. Men behöver en liten och lätt kanin. För Pärlan är en stor vädur som inte orkar hoppa så högt och långt.
#6 Du kanske kan kastrera honom i så fall? 🙂 Har du provat sätta ihop Pärlan med en kastrerad hane, eller andra hanar än den hon inte funkat med?
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Otroligt söt kille! Jag har parat min kanin och se om det blir ungar som jag får reda på om ung 2 v ifall det inte blir några ska jag köpa en ny och han skulle då vara perfekt 😍 men kanske antar att det då kommer hinna komma någon innan 😔
#9 Jag säljer honom inte till första bästa som hör av sig. Har redan fått en del PM, men känner mig inte helt hundra på om de hem är rätt för honom. Så om du är intresserad får du PM:a. :)