Dagbok - Claudiakullen
Nu i helgen väntar jag årets första kull, en kull avlad för hoppning, besläktade med Adde. Jag kommer ev spara två, hoppas på minst en japanbrokad/mantlad. Föräldrarna heter Shadrin's Sista Vittnet "Cia" och Eneboängens Muffin. Förväntade färger är Japan svart/gul, viltgul, madagascar otter och madagascar. Om Muffin har ett anlag för blått så kan det även bli japan blå/gul, viltisabella, isabella otter och isabella (även i brokat/mantlat) Mer information om föräldrarna finns på hemsidan ---> www.rocksonskaniner.hemsida24.se I denna tråd kommer ni få följa kaninungarnas uppväxt. Jag kommer både skriva och publicera massor av söta bebisbilder. Istället för o skriva "tass" eller "följer" så bokmärk gärna istället :)
Besläktade med Skåningen, Kasper, Elliot, Tess, Love, Lucky, Bright One OCH Adde. 😎
Kul med ungar! Spännade färger det kan bli iallafall mellan dessa två, japan otter är inte alltför vanlig färg :)
Så är det ja 😉😊
Kenny är släkt med dem :)
Inatt födde Cia 4 små bebisar. Färgfördelningen ser ut att vara: 2 Japan (hoppas på mantel/brokad), 1 helfärgad och en brokad av något slag. Men det visar sig när dom börjar få mer päls. Alla var runda och såg ut att må bra, Cia var trött och det är ju förståeligt. Mer uppdatering kommer imorgon :)
Vilka sötnosar! Ska bli kul att se hur dom utvecklas🙂
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#5 Absolut! Kul att du följer :)
Dag 1 Kaninungarna är lite mer än en dag gamla nu och man börjar se små pälsfjun på dom små. Alla fyra mår bra och är jämnstora o tjocka. Den som jag först trodde var helfärgad har nu blivit brokad, så färgfördelningen ser nu ut att vara 2 Japan och 2 brokade. Imorgon hade jag tänkt ta kort på var och en. En bild på en utav dom i bot :)
Inte hunnit uppdatera nu på två dagar, bebisarna har hunnit växa och fått mer päls. Ser ut som 2 Japan s/g, 1 japanmantlad/brokad och en zobeljapan. En utav japanerna har halkat efter dom andra så ska hjälpa den lite nu i helgen. Cia är en jättebra mamma och är supersnäll. Mer bilder kommer imorgon :)
Oj va mkt det har hänt! Fina dem e!
Mer bilden kommer senare idag. #13 tack så mkt, ja visst är dom ☺️
Idag efter skolan hittade jag alla fyra ungarna utanför boet, den japanmantlade en bit bort från dom andra, död. Sånt händer ibland, tuvärr. Matade dom tre andra och gjorde bo i bolådan och lade dom där, upp tidigt imorgon bitti för o kolla till dom små, ev matas lite till. Hoppas att dom övriga tre klarar sig nudå. Bilder kommer ev imorgon!
Idag är dom 2 veckor! Dom här två veckorna har gått hyfsat fort, alla tre mår bra och är tjocka och runda. Cia är lika duktig och fortfarande jättesnäll. Börjat klura lite på könen nu och det ser ut som 2 hanar och en hona. Ska försöka ta lite bättre bilder nu i veckan oxå. Unge 1, g/s Japan ev hona.
Unge 2, g/s Japan ev hane.
Unge 2, g/s Japan ev hane.
Unge 3, japanzobel ev hane, störst i kullen.
Ser att bilderna inte kommer med, får försöka ladda upp via datorn sen när jag kommer hem! :)
och unge 3 :)
Japantecknat <3
#28 Bästa färgen ;)
Åh herrejisses vilka goingar! 😍
Jag ser tyvärr inte den tredje ungen?
Yohanna & Kaninerna 
http://holbackens.weebly.com/
helt kär i #32 :3
inte möjligtvis tillsalu? 😎
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#32 jag dör lite….
#33 kommer ev stanna. :)
#34 han är superfin :3
#35 om inte så får du gärna höra av dig 😇
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#35 om inte så får du gärna höra av dig 😇
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
det ska jag göra :)
inte intresserad av 1 eller 2? :)
#38 nja, ja. #30 S färg är ju favoriten, ska hålla koll på tråden och se hur dom utvecklas ;)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#39 Gör så :)
Sååå fina dom är!
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
#50 Tack! :D
#55 hon är bara för söt, typ avlider här hemma 😍
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#56 Ja hon är ganska så söt ;)
#57 ganska är ju en underdrift 😎 Haha, alla ungarna är verkligen super fina 😍
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#58 Finns ju första ungen om du är intresserad :)
#59 jo ja, ska se hur hon utvecklas jätte fin japan på henne😎. Fast om #55 ska säljas så skulle jag inte tvekat 😍
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Superdålig kvalité jag vet men ska försöka ta bättre bilder någongång. Unge 1 igen, Vinna
Zeka som viskar lite, om vad?
Riktigt söta små lurvbollar! 😃
Måste säga att Milton och Zeka föll mej precis i smaken!
Yohanna & Kaninerna 
http://holbackens.weebly.com/
#73 å sötnosen 😍 ska prata mer med mamma i helgen 😇
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Men så fuskigt att du kan ha dina ninisar ute o få äta gräs redan! :(
Här där jag bor är det en halvmeter snö :(
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
#75 Jaså, här är snön borta :)
Kanske händer att jag byter till "Criminal Minds" istället för "Claudia kullen". Alla tre mår bra och växer som dom ska, mycket liv i dom små så dom gör det inte lättare att fota dom små när dom hela tiden flyger upp i luften och gör sina tokryck ;) Kolla min kanal så ska jag uppdatera lite oftare. Har precis lagt upp en video från igår på dom små :3 http://m.youtube.com/channel/UCBe39Dm_vXBJi1_Ic1HWiaQ
Inga nya bilder på bebisarna, kommer ev lite senare. Bild på pappa Muffin får ni så länge (:
Men hallå vilka sötisar!!
Tacktack! :) Lite mer 5 veckor och kommer när man ropar, mycket spring på marken och supermysiga verkligen.
Pappakanin, Vilken färg?, åhhh va vacker han var! ❤️
Linnea Adler
Allihopa är typ mina drömkaniner! Precis en såndär plutt jag ska skaffa när jag ska köpa en till kanin i sommar nån gång, åhhhhh <3
#83 jo, håller med. När han dör tejpar jag upp han på väggen, med silvertejp. Nä, Skoja bara. Synd bara att ungen som såg exakt ut som honom dog :/ #84 kanske säljer jag någon utav killarna i sommar ;)
Kanske säljer du pappa kanin och kanske lyckas vi ordna med en transport hela vägen upp till Storuman, jaaaaa, då var det bestämt! ;)
Linnea Adler
#16 nae de tror jag nog inte ;)
#85 då får jag hålla utkik och hålla tummarna då!;)
Attans!
Linnea Adler
Jag måste bara fråga ^^ vad menar med Claudiakullen ?^^
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#93 det var temat jag först skulle ha :)
hur menar du med tema ? X)
// Claudia Bertheau
Ett tema för namnen till ungarna :)
ja men vad innehåller det temat ?
// Claudia Bertheau
Namn såklart ? Ex. Dusk beuty, chimney sweep osv
jo men hur hänger de ihop med namnet claudia ? ;)
// Claudia Bertheau
Du får gärna PMa mig, inte en tråd för temat.
Haha älskar sista bilden!
Gud så fina! 😍 vad är det för ras? Blandning av dvärgvädur av något slag?
#106 Studsboll kallas det ;) #107 mest dvv ja, pappan är renrasig o mamma Hoppkorsning :)