Färg/tekning?
Han är wienerteckand svart

Kan vara mörk zobel brun också.
wienertecknad svart eller blå.
MVH Lovisa och kaninerna.
WT svart :)
Tack för alla svar! 😃
Jag skulle tippa på att han är wienertecknad blå, på den första bilden såg han svart ut men det var nått med ljuset.🙂
Ser svart ut även på den andra bilden. Tror det kan bero på att han är lejonhuvad som han ser blåaktig ut.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Tror som #8. Min vän har en svart lejonkanin men eftersom att de har så långa hårstrån så blir de mer gråa längst ut. Då får man uppfattningen av att de är blåa men när man tittar under det så är de egentligen svarta. Och har du någon bild från när kaninen var kaninunge så kommer man se ännu tydligare att kaninen är svart då pälsen inte hunnit växa ut så långt än 🙂
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

På min skärm ser han brunaktig ut :P Bilden i #4 är väl inte samma kanin?
#10 Svarta kaniner kan få en brun nyans på somrarna. Min ena kanins päls blir brun på somrarna medan den blir gråaktig på vintrarna. En av hennes söner är också svart och blir på somrarna helt brun förutom huvudet som fortsätter vara svart. Oavsett nyanser på denna kanin så är jag säker på att han är WT svart ;)
Här är en bild på Morgan en sommar. Han är som sagt svart.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson

#11 Jo, fast han ser brun ut på ett mer "zobelaktigt" sätt :P Dock har min skärm visat konstiga nyanser förr.
Han blir mer gråaktig på sommaren.
Två av hans helbröder är blåa rätt ljusa och även mamman eller pappan.
Han är ju rasen lejonhuvad hermelin så just manen är ganska ljus, det här blev ju lite klurigt! 🙂
putt