Svullna ögon
Lollipop har vart på rymmen (igen). Nu när jag skulle ut och säga godnatt till pluttarna uptäckte jag att Lollipops ögon var extremt svullna. Jag tog självklart in henne och lät amma se på henne. Vi tog bort en pytte liten fästing. Det finns små bullar på det som inte är större en fästingar kan ev. vara fästingar.. Jag tycker så synd om min bebis. Någon ide om vad det kan vara??
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Låter lite läskigt. Kan tyvärr inte hjälpa dig!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Okej.. Det ser läskigt ut.. Tror inte jag kommer kunna sova i natt :/. Har redan sömn brist..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Bild?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
När dem får pest svullnar ögonen upp och dem får små knölar i huvudet. Är hon vaccinerad
hon har bara putte små pluppar vid ögonen.
Nej, hon är inte vaccinerad. (dom träffar ju inte andra kaniner, tävlar inte ställer inte ut..
ÄR pest farligt?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Pest är oftast dödligt och väldigt smittsamt, men det smittar via insekter också, som ex. myggor. Fästingar vet jag ej, men om de sugit på en vildkanin som haft pest är d eju möjligt. men svårt att veta när man inte ser ngn bild.
Jag ska försöka fota idag.. tkr dock synd om kaninen att fota så nära ögat. men ska försöka få en bra bild utan att hon får blixten i ögonen..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

^Du kan ju fota utan blixt? ;) Hoppas att hon klarar sejj!
#8; ingen aning om hur man får bort blixten :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Vet ej vad det är:9 men huvva vad läskigt
:S
Det ser nästan lite bättre ut .. Men det kanske bara är jag som inbillar mig för jag hoppas så mcyket..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Tyvär kan jag inte hjälpa dej ,men lycka till :)
TAck :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
jag tror att det är fästingar, min kanin hade 3 färstingar på ena ögat och 4 på andra förut och svullnade upp .. så vi tog henne till vetrinären och kiwi fick då en spruta med ett medel som tar död på fästingarna .. och efter bara 2 dagar hade svullnaden gått ner jätte mycket och nu är hon super fin ( ps var i onsdags förra veckan hon åkte till vetrinären)
okej.. ska prata med mamma om det :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
ojdå… kan tyvärr inte hjälpa dej… mitt tips? är allt du ska åka till vetrenären direkt!
MAmma säger att vi ska vänta och se om det försvinner.. Men jag vill åka till veterinäer iaf ringa.. :/ Hon tycker inte det ser så farligt ut..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Du har antagligen auotomatisk blixt på din kamera precis som jag, det betyder att det blixtrar om det är för dåligt ljus. Ställ en lampa framför henne och fota så ska du se att det inte blir någon blixt.
hur ska jag få ut el dit? :P Fast får väll ta in henne då ;) ska göra det nu på en gång :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com