Matskål?
Vad har ni för matskål (keramik, plast etc.)?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag har en liten knallgrön matskål av plast. Kan visa bild senare. Den är inte snygg men den funkar i alla fall ;)
www.frihetenskaniner.se

Tycker egentligen att keramik är bäst - den går typ inte att välta och är rätt stabil. Ska köpa en keramik senare.
www.frihetenskaniner.se
Jag samlar på keramikskålar, fast just nu har jag bara fem :)
Gillar speciellt dem med kaninfigurer i botten!
Iallafall har tre kaniner keramikskålar och en har en platsskål.

Har:
- En plats blå
- En keramik grön
- En keramik vit
- En keramik brun (vanlig)
Dom matskålar har jag :)

Jag har en vit/gul och en ljusgrön keramikskålar till Buffis! Där får han sina grönsaker och pellets! Sen har jag även en vit gammal plastskål som man hänger på burgallret, och den används som vattenskål! Fast jag har vattenflaska, men han dricker så dåligt och då vill jag ge honom båda chanserna så att säga!
Vi använder gula och ganska små skålar som vi åt i förut. Det är som djupa tallrikar fast mindre och tyngre. Dom äter kaninerna ur nu :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
keramik har Hulda.tycker det är bäst då hon inte klarar att vælta dom :)
Jag har keramik skålar som det står rabbit på, bokstäverna är typ som utbuktningar :P
- Mvh Emma
#7 gud va fin (:
jag har en svart keramikskål, och en ljusblå (:
Pyret har två knall-rosa keramikskålar vi köpt i England. Den ena för mat & den andra för vatten!
Har kermaik till nån enstaka då vi nyligen gjort om och köpt in fågelmatkoppar (bifogar bild), har 2 stycken till varje kanin! en med käk i och en med vatten :)
Fungerar utmärkt!
Jag har en keramik och en plast men använder keramik skålen :)

#12 Exakt en sån fast vit har Buffis vatten i = ) Funkar hur bra som helst, ingen skitigt vatten eller utskvimpande!
jag har keramik och plast skål :D
Ballerina har en keramikskål som är rosa utanpå och vit innuti, Mozart har en stor keramikskål som är brun, och Totte har en skål som är genomskinlig :)
Zoie har en gul Keramik skål i botten är det en sol eller nått liknande

jag har keramikskål till båda mina kaniner:)

Jag har ett "taco-set" som kaninerna har som skålar. Det är en stor som de får hö i. Och flera små där det finns mat, vatten, och en med saltsten. En skål lyckades jag tyvärr ha sönder när jag diskade en gång, så de får grönsaker och så löst, alltså inte i någon skål, för det saknas en.
Jag har en bild där man ser lite av skålarna.

#19: Lyxigt med så många skålar ;P
www.frihetenskaniner.se

Min bästis har ju kaninen som jag ska få , Hon har en gammal pepperkakburk , jag tänker då ha keramikskål ;)
Jag her en trekant-skål, blå, en sån som står i hörnet, i keramik. Sen har jag en omålad keramik som det står RABBIT på.

Jag har en lika dan skål som Ciss, knallgrön plast skål :D

Jag har en keramikskål där det står RABBIT och en med kaniner på
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#25, en såndär har jag också, fast en blå :) Ska ha den till min nya kaninpojke, tycker dom skålarna är så söta =)
Keramik

26# har du inget spån?

30# vadå? fula matskålar ? alla har ju minst en sådan där blå hemma XD jag har en gul :) dom finns ju att köpa på alla uställningar.

#32 Haha, jag menade att alla verkar ha så fina och matcha färger och grejja xD här kommer jag med två omaka ;)
Jo, vet det ;) Varenda gång jag är borta på utställning köper jag en ny matskål i en ny färg .. Fastän jag inte behöver ;)

#33 Samma här ;) Det är såå roligt :D
1 keramik blåvit skål
1 keramik dubbel skål med kanin i botten och resten vit.
2 keramik gröt skålar som inte vi annars använder och är bra till användning för matskålar till ninerna.
Jag har en illgrön kermikskål och en vit keramikskål med en handmålad kanin o morot i. ;)

Jag har keramik skålar då Yuki inte klarar av att välta dem. :)
förut hade jag en keramik skål till Channie och porslins (typ) till Cassie. men nyligen hittade jag på en loppis en billig likadan skål som Channie har :D så nu kan inte heller Cassie välta matskålen :P
sen har jag oxå 2 till porslins skålar, en brun och en vit. sen en vit plastskål.
på bilden den bruna porslin med vatten och den Cassie hade förut till mat.

Jag har en mindre skål i keramik. De i plast välter hon bara.
Har vanliga stadiga keramikskålar, blåa inuti och bruna utanpå, till alla mina. Samt vattenflaska till alla + vatten i keramikskålar, modell mindre, till dem som dricker dåligt!

Åh, jag vill skaffa nya skålar nu! Någon som vet var man kan köpa billiga keramikskålar i roliga färger?
Kostar typ 90:- för en skål på "vår" affär .. -.-
Jag har en massa olika skålar, några keramik, (bäst) och flera plast. Lite olika varianter på plast, om man kan säga så, lite mer hårda. :)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

en keramik och en plast :P

keramik skålar =D
#42 Har köpt många på loppisar och just nu är det väl loppis lite överallt i hela Sverige… 
Själv har jag inte köpt någon matskål ännu, men det kommer ju ^^,
#42: Myrornas kan ha lite skålar ibland, om du har nära dit :) Dock kanske det inte alltid är så roliga skålar, men man kan hitta en och en annan fin :)
Hälsningar Vemsan

Jo, här kostar det typ mellan 60-90 för en vanlig brun skål. Vill ju ha en lite roligare, kul att kunna variera lite. :)
Myrornas ska jag nog kolla på jag också.
www.frihetenskaniner.se
#48 Gör det :) Jag var där här om dagen och såg en jättefin skål, dock var den jätteäcklig innuti och så :S Vet att det går att göra rent, men aja x)
Hälsningar Vemsan
Niike och Fia har två ganska små, beiga (stavning?) keramikskålar, och Alpha har en stor blå/vit tror jag^^
hehe jag har keramik skålar på någon står de dog på hehe
men annars har jag en jätte tung keramikskål till en av mina kniner för hon välter ut msten så hon kan ej välta denna :)
annars har jag olika sortes keramikskålar XD
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Millan och Lillan har varsin keramik skål.

Hugo har keramik..Milly har plast som man h'nger upp i bur gallret

har hur många som hellst i många olika material och färger

Har en plastskål som man hänger på gallret som jag lägger pellets och torrfoder i och sedan en porslin/keramik skål som jag lägger grönsaker/frukt i . :)
Har: 7 st vita med mönster i keramik, 2 st röda i plast som man hänger på gallret, 11 st blå tunga som jag inte vet materialet på (dom är egentligen till katter, men jag köpte dom till mina kaniner bara för att dom var så tunga och inte går att välta) och 7 st i genomskinligt glas. plus att jag har en MASSA vattenflaskor! (en hel del skålar >.< )
eskimå har bara en i plast, hade vatten i den först, och hans pellets i den lilla "gropen" som är där skålen egentligen ska stå, men han började kissa i sitt vatten ? så då får han klara sig med vattenflaskan. ska köpa en keramik sen, men dom är alltid slut när jag ska göra det…och jag vill ju inte ha en med ett marsvin i till honom, nej nej !
Har nyligen köpt två stycken vita skålar av porslin ifrån Ikea för 9kr styck! Dom får duga så länge, tills jag köper riktiga keramikskålar :) Dom är 4 cm höga och 24,5 cm runt om. Dom rymmer 2 & ½ dl! (hade lust å mäta xD) Jag tror att det blir ganska lagom att ha mat och grönsaker i dom :)
_Hade roligt och var tvungen å redigera bilden också xP

_
Hälsningar Vemsan

Milly- En vit plast-skål som hänger i burgallret
Hugo- Blå keramik som står på marken
#59: Bilder? :)
Hälsningar Vemsan
Har en Keramik skål för pelletsen som hon inte kan välta, och en liten metall skål för grönsakerna som hon brukar kasta omkring när hon har ätit upp maten x'D
ciss du vet ju att vi har keramik och dom är jätte bra så du kan ju gå på nord´s zoo och kolla
den stora står det ju rabbit på;)

Ska köpa mera matskålar till dem.

Jag har några keramik skålar till mina (:

plastbyttor välter så lätt och Amy biter sönder dom hela tiden så jag är tvungen att ha en keramik skål. Men jag har tappat 3 keramik skålar på golvet XD
#30 nej jag har inge spån :)

#67 Härlig hängmatta han har! ;) Använder han den ofta?

#68: Har också en sådan där liten brun som jag använder till gröt ibland :)
#69: Undrar samma :)
www.frihetenskaniner.se
Klart han använder sin hängmatta han älskar ju den ^^
Haha ja som malinroth säger så älskar han den. Fast just nu ligger han hellre uppe på buren, lite varmt där nere tror jag :)
keramik , jag tycker dom är bra för dom kan inte välta dom.