Min kanin :'')<3
Här är min kanin Princess (Sessan) . Hon är helt underbar , men har tyvärr fått en sjukdom. Lägger in två bilder, en på när hon var frisk och en som jag tåg igår (Tisdag) . <3

Vad är det för sjukdom hon har?
Söötisar<3 Stackars Sessan!

#3 Pasteurellos tror jag det hette .
#4 jaa . :(
Söta :) Tråkigt att hon är dålig :(
- Mvh Emma
usch jobbigt!! :( vad är det som händer med henne ? asså jag menar, hur drabbar sjukdommen henne ?
Medarbetare på Hundar.ifokus

#7 först åt hon inte normalt, och hennes huvudet är helt snett som man ser på ena bilden, hon har ingen balans och det rinner lite ur hennes öga. när hon tappar balansen rullar hon runt för att kunna ställa sig upp igen.
Tråkigt.. kan man göra nåt åt det?

#9 vi ska till veterinären snart och då får hon antagligen antibiotika och kanske blir helt frisk. (:
hur snart? låter ju rätt akut.. :S

#11 vi var hos veterinären med henne för nån vecka sedan och han visste inte riktigt vad det var. men hon fick en b-vitamin spruta och han kollade hennes syn o nån grejj o örat o reflexer men inget sådant fel på henne. Han sa att om hon äter och dricker så går det bra bara hon inte lider av det. Men nu vet vi vad det är . Vi ska ringa honom imorrn o se vilken tid vi får. Hon mår inte dåligt annars hon är piig och glad och springer ute i sin ha´ge på gräsmattan om dagarna. hon äter som vanligt. men hon behöver bara antibiotika så blir hon troligtvis helt frisk igen.

Oj, jag tror att min dvärgvädurshona som jag fick för två år sen hade den sjukdomen…låter som det…eller så var det ngt genetiskt fel…var inte med själv till veterinären så jag vet inte…blev iaf tvungen att avliva henne 2 dgr efter att hon kommit hit /; trist..
Hoppas din kanin blir bra iaf (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#12 Okej, hoppas hon blir bra :)

Min hane hade neurologiska rubbningar eller vad det heter, han kunde helt plötsligt slänga sej på rygg och skaka eller rulla runt, han hade fel på balans sinnet, ingen kontroll osv. Sen efter 3 dagar kunde han inte ställa sej upp, han hade fått försämrat immunförsvar och då börjar drabbas av parasiten "Encephalitozoon cuniculi" som angrep nervsystemet som då utvecklades till neurologiska rubbningar… Jag har hört att det är väldigt vanligt i den situationen att kaninerna får sådär snett huve (eller hur man ska förklara det) så fråga om dom kan göra ett parasit test eller
Vi fick avliva honom, han svarade inte på behandlingen..
Jag kan skicka en beskrivning som förklarar allt det där bättre om jag hittar någon. Är det det hon har som min hane har så kan hon bli frisk av behandling :) tyvärr hade inte Min couscous den turen..
Hoppas det går bra hos vetten!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#15 okej , men Twinnie på här på KIF sa ett det var den där sjukdomen som jag skrev innan och jag sökte o allt stämmer exakt in på henne så det är antagligen det . Bi måste ju bara hitta nummret til veterinären vi var hos sisst . han är bra (:
#16 jaah det hoppas jag verkligen.
Hoppas hon blir bättre iaf <3
- Mvh Emma

#18 jaaw, det hoppas jag med, hon har en sådan bra personlighet. :') hon är bara så underbar!
#19 Förstår det :)
- Mvh Emma

vad tråkigt detr där med sjukdommaen =(

Hoppas allt går bra!