Träff i uppsala??
Någon som är intresserad över att ha en kaninträff i uppsala?, eller eventuellt stockholm kanske?
Ja, jag bor i Uppsala :D
Okej :).. va bra :) kanske bara blir en liiten träff.. men ändå :)… nån mer ? ;D
Noope tyvärr

Tyvär..
*putt*

jag bor i knivsta.. nära uppsala.. ;)
// Nathalie
roligt :) Ingen mer?
*putt* ;P
*putt*
Jag vill vara med :D Fast ni får vänta tills Kittiwake kommer i så fall :P
Hälsningar Vemsan
När kommer Kittiwake då? :)
Var ska vi ha den?
Typ hemma hos nån, eller i en park?
#11: Nån gång vecka 34(mellan 20-27 typ ^^,). Fast sen måste jag ju typ bekanta mig en del med henne också och lära henne gå i sele x)
Hälsningar Vemsan
#13, okej :)
Men vart ska vi ha träffen?
Om ni vill så kanske det går hemma hos oss.. Vi har ganska stor tomt och jag vill så gärna att alla våra små niner ska få vara med, men vi har ju 5 och det blir ganska jobbigt att ta med sig 5 kaniner..
#14: Jag kan inte komma ifall det är allt för långt här ifrån :/ För vi har ingen bil men om det går buss så kanske det funkar :) Men det ska väl typ finnas nån park nån stanns där det brukar vara kaninhoppningar eller nåt.. hööm.. ska kolla upp var det är :)
Hälsningar Vemsan
okej.. men det går bussar hit.. men man år gå lite sen, men pappa kanske kan sjussa den biten om ni har massa grejjor, eller så kan jag komma och hjällpa till med att bära.. Men om vi ska ha det i en park så kan vi bara ta med oss typ 2 eller 3 kaniner..
#16, jag har jättelust att vara med med min Wille! :D var bor du?
Jag bor i isgrena, som ligger precis utanför bälinge, som i sin tur ligger precis utanför uppsala x)….
Det går vanliga stadsbussar till bälinge, man går typ av vid ett ställe som heter lundgården, sen går man på en stig över åkern, genom en minimal skog. Och så är man hemma hos mig! xD
#16: Det låter bra att vara hemma hos er :) Men vi får se om jag kan vara med! Jag måste ta ett steg i taget eftersom jag inte vet nånting om Kitti, det ända jag vet är att hon är lämplig för avel/utställning/hoppning/kel x)
Hälsningar Vemsan
#19.. Okej :).. Men vi väntar med att bestämma datum innan Kitti kommer tycker jag.. Så att du vet hur hon är, och hur lång tid hon behöver för att vänja sig vid det nya hemmet. Hon kan ju inte pecis vara med på en träff dan efter att hon har kommit.. ;)
#20: Jättebra :D Nej, precis x)
Hälsningar Vemsan
#21.. bra :)..
Jag får väl fråga om det går bra med en träff här för mina föräldrar då.. men jag tror att det ska gå :)

*putt*
#22, annars kan vi vara hemma hoss mig! Jag har en ganska stor bakgård osså har vi ett skitstort kvarter som vi kan vara på, har typ 2 stora ängar där de kan skutta! :D
#24: Ungefär vart bor du då? :)
Hälsningar Vemsan
Jag får ha träffen här.. :)
#24.. men jaa.. då kan jag nog inte ta med mig alla fem ninerna.. har inte tillräkligt med transportburar och så…
#26: Jättekul =) Det blir ju tråkigt om du inte kan ha med alla ninisarna, och jag tror att det inte kommer att gå för mig att åka till Björklinge, där Lowe bor(?).
Hälsningar Vemsan
#27, jag ska fråga om jag får komma hem till dig ;) Men asså, var exakt boru`?
#28: Vart jag bor? x)
Hälsningar Vemsan
oj hehe, fel inlägg -.-' XD
#27 jaa :)..
Gör en liten lista över villka som antadligen kan komma :) (men vi har ju inte bestämt när en, så det är ju inte helt säkert..)
Människolistan:
- Eichan
Kaninlistan:
- Peppar
- Sea
- Sky
#31, jag då? Jag kmr förmodligen med Wille, eller Teccna, om hon/han nu är en tjej XD
Jag , om du frågade mig, bor i Isgrena.. Ska försöka skrapa ihop en vägbeskrivning..
#32 skriv upp dig då ;)
Människolistan: Eichan
Vemsan (eventuellt då)
Kaninlistan: Peppar
Sea
Sky
Kittiwake(eventuellt)
(nummerlistan ville inte funka för mig xD)
Hälsningar Vemsan
Vemsan (eventuellt då)
Lowe (Eventuellt)
** Kaninlistan:
** Peppar
Sea
Sky
Kittiwake (Eventuellt)
Wille (Eventuellt)

Eftersom att jag bor i samma hus som Eichan, så blir det väl svårt att undvika att vara med på träffen (om den nu blir hemma hos oss), men jag lägger upp mig i alla fall ^^
Vemsan (eventuellt då)
Lowe (Eventuellt)
Yuriko
** Kaninlistan:
** Peppar
Sea
Sky
Kittiwake (Eventuellt)
Wille (Eventuellt)
Cinnamon
Chaos
Kan väl lägga till att om vi har träffen hos oss så kan man ta sig hit med de vanliga stadsbussarna (de gröna), nummer 111 mot Bälinge.

edit: råkade visst klicka några gånger för mycket ^^

edit: råkade visst klicka några gånger för mycket ^^
Jahaaa! Går den till Bälinge :O Det hade jag ingen aning om!
Hälsningar Vemsan

Japp, det gör den ^^ (Fast nu från i höst går den till typ Sunnersta och så också..)
*putt*
asså, nät & var ska den vara*??!
Vi har inte bestämt än..
Men inte innan Kitti kommer iaf
hej vad gör man på en kaninträff??
//Emma 
#44, kanske nästa vecka? Skulle passa mig ;D (A)
#46: Om jag ska vara med får ni vänta tills slutet av månaden eller ev. början-mitten av September ^^, =/ Men ni kan ju klara er utan mig ;) Det är upp till er eftersom jag inte "känner" Kitti ännu och hon kommer ju inte förens förhoppningsvis vecka 34. Ni kan ju ha en träff nu och så kanske jag kan va med på nästa elr nåt (a) xD
Hälsningar Vemsan
Jag måste ju se allt efter hur Kitti är och så!
Hälsningar Vemsan
jag tycker att vi aknske kan ha två, en nästa vecka & en när du lärt känna henne, aksnke?
Det låter bra :)
Hälsningar Vemsan
vad bra, bara alla andra går med på det (A)
Men kommer du ändå vemsan?
jaja.. jag ska försöka få ihop en vägbeskrivning så snabbt som möjligt..
När går det bra för er? villket datum ch vilken tid? :) Torsdag eftermiddag(nästa vecka alltså) går bra för mig :)
Det ni kan ta med er är ju sele och koppel, kompostgaller, kanin ;), och nått att fika på.. Men inget är ju ett måste! :)
jag tycker att torsdag eftermiddag låter bra,enligt mig XD
Okej x)
Men, kan vi skapa en ny tråd för de som kommer? XD
#53: Jag vet inte om jag kommer, men tror inte det för det kommer bli ganska mycket nästa vecka, när tapetseringen är klar. För när vi flyttade in kunde vi inte ta upp allt i lägenheten för att det skulle bli för mycket att flytta om under tapetseringen typ x) Så det ska vi fixa nästa vecka då, och veckan efter det ska det va fixat, för då är det skola, och sen Kitti juh ^^,
Hälsningar Vemsan
Beroende på var i Uppsala ni ska va kanske ja kan skicka ut en polare me lite hinder åt er, ska höra mig för.
#58, vore supergulligt! :D

HEEJ! LOWE HÄR, gjorde ny användare, visst är jag superjobbig?!
har tipsat en vän nu, hon skulle hålla ögonen öppna.
#61 okej :) Skojj!
Vad synd att vi blir så få.. men jaja

#63, Hur många kommer?
Du jag o syrran.. Kanske Vemsan.. vi får väl se

#65, wiie, många -.-'
Men det är några iaf? :D
som jag skrev i meddelande #57, så kan jag inte komma på den här träffen :/
Hälsningar Vemsan

Inga fler som bor i "uppsala"trakten?

Nej.. :(

Tusan -.-'

*putt*
jaag bor inte så långt ifrån uppsala (: *va där idag faktiskt ;P*
Går klockan 14.OO bra? :) Till typ 16.OO eller nått.. :)
Måste värkligen skärpa till mig och försöka skriva ihop en vettig vägbeskrivning.. Är jättedålig på det >.<

#72, vill du kanske komma?! :D
#73, vilken dag?
Jag kan ev komma.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#75, vad kul! :D
Ja vill vara med också :) har ett litet gäng med renrasiga hermeliner =)

Jag tycker alla skriver upp sig
Människolistan:
Miamaj
Kaninlistan:
Wille Valo- - Miamajs
Människolistan:
Miamaj
MarHai
**Kaninlistan:
**
Wille Valo- - Miamajs
Solbackens Miranda(tror jag tar henne, vi får se) - MarHai
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Träffen är alltså torsdag den 16 agusti (på torsdag, den här veckan alltså) klockan 14.00-ca 16.00. Jag bor i Isgrena som ligger precis utanför Bälinge(Ni kanske får ta och söka på typ eniro eller nått för vägbeskrivning, med min vägbeskrivning lär i hamna i göteborg eller nått sånt xD)
Saker ni gärna kan ta med er är:
Hage, bur, eller något kaninen kan vara i.
Flaska eller skål
Fika
Kanin ;P
Sele(vi planerar att ha en liten typ äventyrs runda med frågor, och då ska ju kaninen vara med så ta gärna med er en.. Om ni inte har någon sele så har vi ett par selar för dvärgkaniner..)
Människolistan:
Miamaj
MarHai Eichan
**Kaninlistan:
**
Wille Valo- - Miamajs
Solbackens Miranda(tror jag tar henne, vi får se) - MarHai Peppar - Eichans Sea - Eichans Sky - Eichans
ojj.. vad konstigt det blev.. :S
*putt*
Hej! Snart är det ju äntligem dags för en träff här i uppsala! Tyvär funkar inte våran internet så jag kan inte vara inne på KIF. (använder datorn på mammas jobb just nu..) Om ni undrar något så kan ni alltså inte skriva här, utan ni kan ringa mig eller Sara på 018-355776
Här kommer en vägbeskrivning hit!
Om du kommer gamla E4:an sväng av mot Bälinge i Svista. Kör rakt till 4-vägskorsningen i Forkarby. Sväng där vänster mot Bälinge och Ärentuna. Kör sedan rakt fram utan att svänga av mot Bälinge centrum. Kör förbi Bälinge kyrka (syns en bit till höger om dig), ca 500m efter kyrkan kommer vägskylt "Isgrena". Ta första lilla avtagsvägen till vänster efter skylten. Vid det enda huset på avtagsvägens högra sida (rappat beigeaktigt 2-våningshus m flaggstång) finns vi!
Om du kommer 272:an, sväng av mot Ulva. Kör förbi Ulva mot Bälinge. Kör sedan rakt fram förbi Bälinge utan att svänga av mot Bälinge centrum. Kör förbi Bälinge kyrka (syns en bit till höger om dig), ca 500m efter kyrkan kommer vägskylt "Isgrena". Ta första lilla avtagsvägen till vänster efter skylten. Vid det enda huset på avtagsvägens högra sida (rappat beigeaktigt 2-våningshus m flaggstång) finns vi!
humm.. skrev visst fel med höger och vänstersvängarna.. här kommer en ny vägbeskrivning som förmodligen stämmer lite bättre..
>Om du kommer gamla E4:an sväng av mot Bälinge i Svista. Kör rakt
>till 4-vägskorsningen i Forkarby. Sväng där vänster mot Bälinge och
>Ärentuna. Kör sedan rakt fram utan att svänga av mot Bälinge
>centrum. Kör förbi Bälinge kyrka (syns en bit till höger om dig), ca
>500m efter kyrkan kommer vägskylt "Isgrena". Ta första lilla
>avtagsvägen till HÖGER efter skylten. Vid det enda huset på
>avtagsvägens högra sida (rappat beigeaktigt 2-våningshus m
>flaggstång) finns vi!
>
>Om du kommer 272:an, sväng av mot Ulva. Kör förbi Ulva mot Bälinge.
>Kör sedan rakt fram förbi Bälinge utan att svänga av mot Bälinge
>centrum. Kör förbi Bälinge kyrka (syns en bit till höger om dig), ca
>500m efter kyrkan kommer vägskylt "Isgrena". Ta första lilla
>avtagsvägen till HÖGER efter skylten. Vid det enda huset på
>avtagsvägens högra sida (rappat beigeaktigt 2-våningshus m
>flaggstång) finns vi!
*putt*
*putt*

PUTT
Vill gärna hålla tråden uppe om fler i uppsala eller i uppsala trakten vill komma. Som sagt så funkar ju inte interneten så ni får gärna hjälpa mig och hålla den uppe! :)
*putt*
Hoppas att ni hittar hit, annars kan ni ju som sagt ringa(telefon nr står lite högre upp, och ni som sagt att ni ska kommar har ju fått ett pm)
Ring gärna mig om du inte sagt att du ska komma, men vill komma. Men det är inget måste!
Nu ska jag åka hem från mammas jobb och kan alltså inte använda datorn mer.. jaja, vi syns!
Och dom jag räknar med att ni kommer är:
MarHai
Miamaj
hermelinen(?troligen?)
och en sista putt innan jag gå xP
Hoppas att ni kan hålla tråden uppe om det är någon mer som vill komma! :)

*putt*
Visade sig att jag inte ska hem förns om en halvtimme.. så jag får väl fortsätta spamma tråden med "*putt*" x)
#96, har du fått pm;et från mig? :)
*putt* x)
JAg måste vara otroligt tjatig men jaja.. *putt*
Nu måste jag seriöst åka så, vi syns på träffen! :)
Och glömm inte att ni kan ringa mig eller syrran om ni undrar något! (018-355776)
hmm.. ingen kom ju… vart var ni nån stans?

#101, guud! förlåt mig så himmlamycket :'( Jag hade helt glömt bort! Jag var med kompisen osså, jag glömde bort :(

kanske ni kan göra en ny tråd med träff i uppsala och att man träffas nånstans I uppsala.. tex nån park lr nått.. är tyvärr lite dålig på namn.. men nånstans där man inte behöver ha bil för att komma? ;P
// Nathalie
Väldigt dålig stil av dom som sa att dom skulle komma tycker jag! Otroligt oseriöst!
#103: Håller med dig! Fast frågan är vilken park. För det får inte finnas för mycket trafik runnt omkring heller. Fast jag vet en park där vi skulle kunna vara. Eller jaa, "vi" det blir ju snarare "ni" om träffen är innan jag har blivit kompis med Kittiwake ^^,
Hälsningar Vemsan

#104 Man kan ju faktiskt komma utan kanin oxå och pussa på andras och träffas bara för det trevliga sällskapet.. ;)
// Nathalie
#105: Det förståss ;) Men vi får se!
Hälsningar Vemsan

104, jag hade helt glömt bort, ursäkta mig för mitt dåliga minne?!!
jaja… vi får väl anordna en ny träff då.. :) I en park låter ju bra..

Bor inte där. tyvärr=(

#108, jag är skitlessen :( Ja, det vore kul, då ska jag komma isf! XD

Jag kan ta mej till både uppsala & stockholm!